Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسي نساجی /

عنوان ترجمه شده مقاله: اثر پالایش خمیر روی خواص بازیافتی الیاف سلولزی اُکالیپتوس رنگبری نشده

در این مقاله، اثر پالایش خمیر روی خواص بازیافتی الیاف سلولزی اُکالیپتوس به وسیله آنالیز تغییرات پارامترهای مورفولوژی، خواص فیزیکی، WRV (مقدار نگهداشت آب )، ساختار بلوری سلولز و ساختار منافذ الیاف سلولز بررسی شد.

 چکیده

اثر پالایش خمیر روی خواص بازیافتی الیاف سلولزی اُکالیپتوس به وسیله آنالیز تغییرات پارامترهای مورفولوژی (طول الیاف و محتوی ریزه الیاف)، خواص فیزیکی (استحکام کششی، طول پارگی و قابلیت ارتجاع)، WRV (مقدار نگهداشت آب)، ساختار بلوری سلولز و ساختار منافذ الیاف سلولز بررسی شد. نتایج نشان داد که پالایش خمیر منجر به افزایش محتوی ریزه الیاف شده است. استحکام کششی، طول پارگی و قابلیت ارتجاعی با افزایش زمان پالایش افزایش داشت. WRV خمیر پالایش شده سیکل اول بازیافت در مقایسه با خمیر پالایش نشده سیکل اول %1/32 افزایش داشت. WRV با افزایش درجه پالایش افزایش داشت. با این حال، بلورینگی سلولز با افزایش درجه پالایش ابتدا افزایش و سپس کاهش داشت. طیف FTIR نشان داد که تغییرات شدیدی در گروه­ های عاملی خمیر سلولزی اُکالیپتوس در حین پالایش به وجود نیامده است. اندازه منافذ لیف با افزایش درجه پالایش به منافذ ماکرو نزدیک شده و در نتیجه میانگین مقدار منافذ افزایش داشت.

1- مقدمه

متخصصان پیش­بینی کرده ­اند که تفاوت بین محصول الیاف سلولزی گیاهی خام و الیاف سلولزی گیاهی بازیافتی از کاغذ و مقوا بیشتر خواهد شد. الیاف سلولزی بازیافتی در انتهای قرن بیست و یکم در حدود %70 از مواد مورد نیاز برای تولید کاغذ را تشکیل خواهند داد. الیاف سلولزی گیاهی فراوان­ترین پلیمر کربوهیدرات تجدید­پذیر و زیست تجزیه ­پذیر در طبیعت هستند که ساختارهای مرکب پیچیده تشکیل شده از سلولز، لیگنین و همی سلولز دارند. سلولز یک زنجیر پلیمری تشکیل شده از واحدهای سلوبیوز است. واحدهای سلوبیوز یک زنجیر پلیمری بلند و تخت را تشکیل می­ دهند که حاوی گروه ­های هیدروکسیل است و این گروه­ها به زنجیر پلیمری اجازه ایجاد پیوند هیدروژنی را می­دهند. مشخص شده است که کیفیت الیاف سلولز در حین بازیافت کم می­شود. به طور مثال، استحکام کاغذ کاهش می­یابد و این کاهش با هر سیکل بازیافت بعدی نیز افزایش می­ یابد که در نتیجه امکان استفاده از الیاف سلولز بازیافتی در کاغذسازی را کاهش می­دهد. بنابراین، بررسی خواص بازیافتی الیاف سلولز بازیافتی و یافتن روش­هایی برای بهبود خواص این الیاف از اهمیت بالایی برخوردار است...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسي نساجی " با موضوع " اثر پالایش خمیر روی خواص بازیافتی الیاف سلولزی اُکالیپتوس رنگبری نشده " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
اثر پالایش خمیر روی خواص بازیافتی الیاف سلولزی اُکالیپتوس رنگبری نشده
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Carbohydrate Polymers
سال انتشار
2012
کد محصول
1000909
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
18
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
3 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسي نساجی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 968000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسي نساجی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید