Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسي نساجی /

عنوان ترجمه شده مقاله: استفاده از نانو الیاف الکتروریسی شده پلی اکریلو نیتریل به همراه نانو ذرات Ag/Pd برای تولید هیدروژن از هیدرولیز آمونیوم بوران

یک سیستم تولید هیدروژن با کیفیت بالا مبتنی بر نانو الیاف کامپوزیتی پلی اکریلو نیتریل (PAN)/Ag/Pd که با کاهش نانو الیاف الکتروریسی شده PAN/AgNO3 توسط مایکروویو و به دنبال آن با یک واکنش جایگزینی تولید شده¬اند، شرح داده شده است.

 

چکیده

یک سیستم تولید هیدروژن با کیفیت بالا مبتنی بر نانو الیاف کامپوزیتی پلی اکریلو نیتریل (PAN)/Ag/Pd که با کاهش نانو الیاف الکتروریسی شده PAN/AgNO3 توسط مایکروویو و به دنبال آن با یک واکنش جایگزینی تولید شده­اند، شرح داده شده است. مورفولوژی نانو الیاف کامپوزیتی PAN/Ag/Pd و نانو ذرات فلزی موجود روی الیاف توسط میکروسکوپی الکترونی پویشی (SEM)، میکروسکوپی الکترونی عبوری (TEMTEM با وضوح بالا (HRTEM)، پراش پرتو ایکس (XRD) و طیف سنجی فتو الکترون پرتو ایکس (XPS) اندازه­گیری شد. مشخص شد که نانو الیاف کامپوزیتی PAN/Ag/Pd به دست آمده، مورفولوژی ظریف و فعالیت کاتالیستی بالایی برای تولید H2 از محلول آبی آمونیوم بوران (NH3BH3, AB) دارند. آزمایش تولید هیدروژن نشان داد که کاتالیزور دارای فعالیت کاتالیستی عالی (با فرکانس تبدیل (TOF) mol H2 h-1 2/377)، ثبات در برابر بازیافت خوب و خاصیت جداسازی آسان از سیستم واکنش است. این گونة جدید از نانو الیاف پتانسیل کاربرد عالی را برای تولید انرژی­های پاک جدید دارد.

1- مقدمه

دنیای امروز بحران کمبود انرژی را تجربه می­کند. بنابراین، توسعه انرژی­های پاک، جدید و سازگار با محیط زیست بسیار حیاتی است. هیدروژن به عنوان یکی از مهم­ترین حامل­های انرژی جایگزین، یکی از بهترین کاندیداها برای مقابله با بحران انرژی در آینده است. با این حال، استفاده وسیع از هیدروژن به دلیل ناکارآمدی روش­های تولید و ذخیره­سازی آن محدود شده است. اخیراً، آمونیوم بوران (NH3BH3, AB) به دلیل محتوی هیدروژن بالای آن (%6/19 وزنی) که از بنزین نیز بیشتر است توجه زیادی را به خود جلب کرده و خود را به عنوان یک کاندیدای احتمالی برای کاربردهای شیمیایی ذخیره­سازی هیدروژن معرفی کرده است. در ضمن، سمّی نبودن، پایداری خوب در دمای اتاق، ذخیره­سازی آسان و خواص سینتیک آن نیز جالب توجه است. با توجه به اینکه AB در محلول آبی و در شرایط نرمال نسبتاً پایدار است، برای سرعت بخشیدن به نرخ واکنش آزادسازی هیدروژن، استفاده از کاتالیزورها ضروری است.

با وجود تمام پیشرفت­های به دست آمده در تهیه کاتالیزورها، هنوز هم علاقه زیادی برای توسعه نگهدارنده­های کاتالیستی از نانو الیاف پایدار و خنثی وجود دارد چون این نانو الیاف می­توانند مکان­ها و سطوح جانبی بیشتری را برای واکنش کاتالیستی فراهم کنند. در سال­های اخیر، ثابت شده که تکنیک الکتروریسی روشی ساده و عملی برای سنتز نانو الیاف پلیمری ممتد با نسبت بالای سطح ویژه به حجم و تخلخل بالا است. نانو الیاف پلیمری کاربردهای مختلفی در نساجی، حسگرها، کاربردهای پزشکی و فیلتراسیون دارند. علاوه بر این، مشخص شده که نانو الیاف در کاتالیز ناهمگن نیز بسیار مفید هستند. ثابت شده که مواد بی­بافت نگهدارنده­های کاتالیزور کارآمدی برای نانو ذرات فلزی کاتالیستی با قابلیت بازیافت آسان برای استفاده مجدد هستند. با این حال، کارهای کمی در مورد کاربرد نانو الیاف الکتروریسی شده به عنوان نگهدارنده­های کاتالیستی برای نانو ذرات فلزات نجیب در تولید هیدروژن از هیدرولیز آمونیوم بوران گزارش شده است...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " نانوفناوری " با موضوع " استفاده از نانو الیاف الکتروریسی شده پلی اکریلو نیتریل به همراه نانو ذرات Ag/Pd برای تولید هیدروژن از هیدرولیز آمونیوم بوران " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
استفاده از نانو الیاف الکتروریسی شده پلی اکریلو نیتریل به همراه نانو ذرات Ag/Pd برای تولید هیدروژن از هیدرولیز آمونیوم بوران
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Power Sources
سال انتشار
2014
کد محصول
1000939
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
13
قیمت بر حسب ریال
940,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
5 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده نانوفناوری , شيمی , مهندسي نساجی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 940500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده نانوفناوری در زمینه کلمات کلیدی زیر است:






Electrospinning
Palladium
Replacement
Catalysis
Hydrogen

تاریخ انتشار در سایت: 2014-05-29
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله نانوفناوری در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید