Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده علوم تربيتی /

عنوان ترجمه شده مقاله: استراتژی داربست در یادگیری ریاضیات

در این مقاله به دنبال بررسی و توضیح نقش استراتژی داربست در یادگیری ریاضیات می باشیم.

چکیده

آموزش و یادگیری ریاضیات باید به‌گونه‌ای باشد که بر روی تحلیل و آنالیز کردن استوار باشد. مسیر یادگیری نیز بایستی بر روی توسعۀ «تفکر ریاضیاتی» و «گرایش ریاضیاتی» تمرکز کند. سپس، فرآیند یادگیری و آموزش به‌گونه‌ای طرح شود که دانش‌آموز در این شرایط، به‌طور فعالی به ساختن «معنا و مفهوم» از تجربیات شخصی خود بپردازد. در این‌چنین شرایطی، نقش یک آموزگار برجسته و مهم می‌شود. یک معلم بایستی به جای «نشان دادن و گفتن» به وسیله‌ای برای توسعۀ قدرت تحلیلی دانش‌آموزان بدل شود. در واقع، معلمان و مربیان بایستی به طراحی یک چارچوب مناسب برای توسعۀ فرایند تحلیل در ذهن شاگردانشان مبادرت ورزند. این چارچوب بایستی در راستای هدف اساسی اجتماعی- سازندگی باشد. یکی از مهم‌ترین ابزارهای تحقق اهداف سازندگی –اجتماعی، استراتژی داربست است. در این مقاله به دنبال بررسی و توضیح نقش استراتژی داربست در یادگیری ریاضیات می‌پردازیم.

1- مقدمه

افزایش کیفیت یادگیری ریاضیات همیشه در برهه‌های زمانی گوناگون مورد توجه احزاب و گروه‌های مختلف جامعه قرار می‌گیرد. توجه و نگرانی که بابت یادگیری ریاضیات وجود دارد به‌اندازه خود ریاضیات مهم و ضروری است. ریاضیات مانند که ابزار بسیار مهم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است (Hudoyo, 2003; Suherman, at al. 2003). ریاضیات به عنوان یک علم، دانشی است که از طریق تحلیل به دست می‌آید. تحلیلی که سلسله مراتبی، قیاسی، دقیق، رسمی و چکیده وار است. ریاضیات را به عنوان یک ابزار کاربردی می‌توان به‌مثابه یک زبان نگاه کرد، زبانی که با نآن آن می‌توانیم روش‌های تحلیل اتفاقات روزمره خود را تقویت کرده و از آن برای جفت‌وجور شدن با آینده و تکنولوژی استفاده کنیم؛ بنابراین، واضح است که فرآیند اجرایی یادگیری ریاضیات در هر سطح آموزشی، به توجه و دقت زیادی نیاز دارد. این توجه و تمرکز بر یادگیری تحلیل ریاضیاتی همیشه به سه ابزار اساسی و مهم معلمان، دانش‌آموزان و مطالب و مواد درسی نیازمند است.

 در فرآیند یادگیری و آموزش ریاضی، معلمان نقش بسیار حائز اهمیتی را بازی می‌کنند. آنان بایستی به طراحی یک فرایند و اجرای مناسب آن بپردازند. آنان هم چنین بایستی یک محیط آموزشی بسیار مناسب را برای دانش اوزان خلق کنند تا مطالب گفته‌شده در این فضای آموزشی به خوبی درک و فهمیده شود. وظیفه معلمان است که فرصت‌هایی را بیافرینند که دانش‌آموزان بتوانند درک و تحلیل خود را بسازند و از تبادل فکر و نظر خود با سایرین ترسی به دل راه ندهند، زیرا تنها با این روش است که می‌توان نتایج بهینه و مناسبی را به دست آورد. معلمان باید دست به طرح فضایی بزنند که در آن دانش‌آموزان بتوانند قدرت تحلیل خود را تقویت کنند. به عبارتی دیگر هدف این است که در کلاس‌های ریاضی، تفکر ریاضیاتی و گرایش ریاضیاتی ترویج داده شود...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " رياضی " با موضوع " استراتژی داربست در یادگیری ریاضیات " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
استراتژی داربست در یادگیری ریاضیات
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Seminar and the Fourth National Conference on Mathematics Education
سال انتشار
2011
کد محصول
1000952
تعداد صفحات انگليسی
12
تعداد صفحات فارسی
14
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
296 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده رياضی , علوم تربيتی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1083500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده رياضی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Scaffolding Strategy
Mathematics Learning

تاریخ انتشار در سایت: 2014-06-04
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله رياضی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید