Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی صنايع /

عنوان ترجمه شده مقاله: روش تصمیم‌گیری چند شاخصه با استفاده از تکتیک تاپسیس

در این مقاله، از بین مدل‌های چندمعیاره در تصمیم‌گیری‌های پیچیده و رویکردهای متعدد برای یافتن انتخاب‌های بهتر، روش تاپسیس که به معنای یافتن نزدیک‌ترین جواب به پاسخ دلخواه می‌باشد، مورد بررسی قرار گرفته است.

چکیده

در بسیاری از مواقع، داده‌های قطعی برای مدل کردن شرایطی که در زندگی حقیقی پیش می‌آیند، کافی نیستند. قضاوت‌های انسان از آنچه ترجیح می‌دهد، برمی‌خیزد و از این رو اغلب مبهم و نامعین هستند و نمی‌توان آن‌ها را به عنوان داده‌های صریح عددی بیان نمود. مسئله تصمیم‌گیری، فرآیند یافتن بهترین گزینه از بین تمام گزینه‌های موجود است. در این مقاله، از بین مدل‌های چندمعیاره در تصمیم‌گیری‌های پیچیده و رویکردهای متعدد برای یافتن انتخاب‌های بهتر، روش تاپسیس که به معنای یافتن نزدیک‌ترین جواب به پاسخ دلخواه می‌باشد، مورد بررسی قرار گرفته است. سرانجام، با تکمیل الگوریتم تاپسیس، ارزیابی پروژه به پایان می‌رسد. نتایج در نمونه‌ای عددی مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

1- مقدمه

در دو دهه اخیر، تئوری مجموعه فازی رویکرد جدیدی برای پژوهش در حوزه‌های مفاهیم و روش‌شناسی تنظیم و حل نمودن مسائل تصمیم‌گیری واقعی و برنامه‌های ریاضی فراهم نموده است. ارزیابی گزینه‌های مرتبط با برخی ویژگی‌ها غیرقطعی و مبهم می‌باشند و ما را به استفاده از تئوری مجموعه فازی سوق می‌دهند. با ادغام تئوری مجموعه فازی و تصمیم‌گیری چندشاخصه، سیستم جدیدی برای پشتیبانی از  تصمیم که شیوه تصمیم‌گیری فازی نامیده می‌شود، برای مقایسه گزینه‌های مختلف مربوط به ویژگی‌ها به عنوان متغیرهای کلاسیک و زبانی عنوان گشت.

بلمن و زاده [1] اولین تئوری مجموعه فازی در تصمیم‌گیری و  چن و هوانگ [6] جدیدترین فناوری جامع در تصمیم‌گیری چندشاخصه فازی را عنوان نمودند. تریانتافایلو و لین [18] پنج روش FMADM را ارزیابی نمودند: مدل SAW فازی، مدل محصول فازی وزن، AHP فازی، AHP و تاپسیس فازی اصلاحی. پژوهش‌های بسیاری در تحقیقات مربوط به عملکرد روش‌های  FMADM در حوزه‌های مختلف صورت گرفته است....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی صنايع " با موضوع " روش تصمیم‌گیری چند شاخصه با استفاده از تکتیک تاپسیس " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
روش تصمیم‌گیری چند شاخصه با استفاده از تکتیک تاپسیس
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal of Engineering Research & Technology
سال انتشار
2013
کد محصول
1000982
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
13
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
word+pdf
حجم فایل
280 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی صنايع , مديريت را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 841500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی صنايع در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




MADM
SAW method
TOPSIS method
PIS
NIS

تاریخ انتشار در سایت: 2014-06-12
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی صنايع در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید