Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده آمار /

آمار توصیفی

آمار توصیفی

آمار توصیفی

وظیفه آمار توصیفی، طبقه بندی داده ها، محاسبه مقادیری از قبیل نما، میانگین و میانه و نمایش ترسیمی است. برای خلاصه سازی داده ها در آمار توصیفی از سه روش استفاده می شود. استفاده از جداول، استفاده از نمودار و محاسبات مقادیر خاص که خصوصیان مهم دادها را نشان دهد. در این تحقیق آماده با آمار توصیفی و روش های آن آشنا می شوید.

هنگامی که توده‌ای از اطلاعات کمی ‌برای تحقیق گرد آوری می‌شود، ابتدا سازمان بندی و خلاصه کردن آنها به طریقی که به صورت معنی داری قابل درک و ارتباط باشند، ضروری است. روشهای آمار توصیفی (Descriptive Statistics) به همین منظور بکار برده می‌شوند. غالبا مفیدترین و در عین حال اولین قدم در سازمان داده‌ها مرتب کردن داده‌ها بر اساس یک ملاک منطقی است و سپس استخراج شاخص‌های مرکزی و پراکندگی و در صورت لزوم محاسبه همبستگی میان دو دسته اطلاعات و استفاده از تحلیل‌های پیشرفته تر نظیر رگراسیون (Regression) و پیش بینی (Prediction) می‌باشد.

در یک جمعبندی با استفاده مناسب از روشهای آمار توصیفی می‌توان دقیقا ویژگیهای یک دسته از اطلاعات را بیان کرد. آمار توصیفی همیشه برای تعیین و بیان ویژگیهای اطلاعات پژوهش‌ها بکار برده می‌شوند.

در آمار توصیفی که معمولا به توصیف داده ها می پردازد از شاخص های تمایل مرکزی و شاخص های پراکندگی برای بیان داده های جمع آوری شده استفاده می شود. برای نمایش و نشان دادن نتایج کار معمولا از جداول توزیع فراوانی - بر اساس تعداد موارد مطلق و نسبی ، درصد - و نیز نمودار های مختلف هیستوگرام ، ستونی یا دایره ای استفاده می شود. همچنین در این زمینه استفاده از شاخص های پراکندگی مانند واریانس، انحراف معیار ، انحراف استاندارد و... نیز قابل ذکر است.

دانشجویان رشته آمار می توانند در این بخش از سایت گروه ترجمه تخصصی البرز تحقیق آماده پیرامون آمار توصیفی را به صورت رایگان دانلود نمایند. این تحقیق آمار شامل فایل ورد و اسلایدهای آمار توصیفی است.

 

 


عنوان مقاله فارسی

آمار توصیفی

تعداد صفحات فارسی
78
کد محصول
1001835
قیمت بر حسب ریال
رایگان
نوع فایل های ضمیمه
Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این تحقیق آماده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر تحقیق های آماده آمار را مشاهده کنید.
برای اطلاع از تحقیق های آماده جدید، ایمیل خود را وارد نمایید.
در صورت نیاز به کلمه عبور از www.ir-translate.com به عنوان کلمه عبور استفاده کنید


تاریخ انتشار در سایت: 2014-08-25
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله آمار در موسسه البرز

نظرتان در مورد این تحقیق آماده چیست؟

ثبت سفارش جدید