Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده آمار /

پایانامه با موضوع تعيين تغييرات حساسيت کانتراست با افزايش سن

ارتباط افزایش سن و تغییرات حساسیت کانتراست چشم

پایانامه با موضوع تعيين تغييرات حساسيت کانتراست با افزايش سن

در این بخش از سایت گروه ترجمه تخصصی البرز پایانامه رایگان آمار در خصوص ارتباط افزایش سن و تغییرات حساسیت کانتراست چشم ارائه شده است. در این پایانامه از بین مراجع کنندگان به مرکز بینایی سنجی پرسشنامه هایی تکمیل شده و مطالعات آماری روی آنها انجام شده است. نتایج حاصل از این پژوهش نشان می دهد که بین سن و تغییرات کنتراست چشم رابطه معکوس وجود دارد.

هدف : تعيين تغييرات حساسيت کانتراست با افزايش سن .

روش کار : از ميان 110 مراجعه کننده به کلينيک بينايي سنجي پس از توضيح کامل پروژه و گرفتن رضايت اطلاعات شامل : سن ، جنس گرفته شده و در پرسشنامه مربوطه ثبت گرديد .

در مرحله بعد معاينات گرفتن ديد بدون عينک ، رفرکشن توسط رتينوسکوپ استاتيک ، بررسي ديد با اصلاح انجام شده و از ميان بيماراني که با اصلاح ، ديد کامل داشته اند تست حساسيت کانتراست پلي رابسون ابتدا تک چشمي و سپس دوچشمي در شرايط نوري گرفته شد و نتايج بررسي شد.

نتایج :بر اساس آزمون  T میزان حساسیت کانتراست چشم راست، چپ و دوچشمی در گروههای سنی مختلف تفاوت معنی داری داشت

نتيجه گيري : از ميان فاکتورهاي بررسي شده بين سن و تغييرات حساسيت کانتراست ارتباط معکوس وجود دارد به طوري که هر چه سن افزايش مي يابد اندازه حساسيت کانتراست کاهش مي يابد ، همچنين مقدار حساسيت کانتراست دوچشمي بيشتر از تک چشمي مشاهده شد .

در اين پژوهش بين جنس ، عيوب انکساري اصلاح شده و مقدار حساسيت کانتراست با افزايش سن ارتباطي پيدا نشد . از‌آنجائيکه طيف وسيع تست هاي موجود براي ارزيابي سيستم بينايي نشان دهنده عملکرد کامل سيستم بينايي نيست اگرچه تستهايي مثل حدت بينايي ، ديد رنگ و .... اطلاعات زيادي به ما مي دهد ، با اين حال توصيه مي شود که تست هاي حساسيت کانتراست نيز به عنوان يکي از تستهاي روتين در معاينات کلينيکي به اجرا درآيد . به طوري که مشخص شده تستهاي حساسيت کانتراست در بيماران دچار بيماري  MS ، کاتاراکت و گلوکوم بيشتر از تستهاي حدت بينايي در تشخيص و بررسي عملکرد بينايي موثر است .

همچنين در افراد نرمال بدون مشکلات پاتولوژيک که از کاهش و عملکرد سيستم بينايي شکايت دارند نيز ، با انجام تستهاي حساسيت کانتراست مي توان اظهار نظر دقيق تري نسبت به وضعيت بينايي آنها داشت ؛ لذا درصدد برآمديم مجموعه اي از اطلاعات راجع به اين تست را جمع آوري کنيم .

 

دانشجویان رشته آمار می توانند این پایانامه را به صورت رایگان از این بخش از سایت گروه ترجمه تخصصی البرز دانلود نمایند.


عنوان مقاله فارسی

پایانامه با موضوع تعيين تغييرات حساسيت کانتراست با افزايش سن

تعداد صفحات فارسی
67
کد محصول
1001838
قیمت بر حسب ریال
رایگان
نوع فایل های ضمیمه
Word
حجم فایل
451 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این پروژه آماده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر پروژه های آماده آمار را مشاهده کنید.
برای اطلاع از پروژه های آماده جدید، ایمیل خود را وارد نمایید.
در صورت نیاز به کلمه عبور از www.ir-translate.com به عنوان کلمه عبور استفاده کنید


تاریخ انتشار در سایت: 2014-08-25
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله آمار در موسسه البرز

نظرتان در مورد این پروژه آماده چیست؟

ثبت سفارش جدید