Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده شيمی /

عنوان ترجمه شده مقاله: کمپلکس های فلزی N-هتروسیکل کاربن در شیمی داروئی

کمپلکس های فلزی با لیگاند های N-هتروسیکل کاربن (NHC) به طور گسترده ای در شیمی به دلیل خصوصیات کاتالیستی شان استفاده می شوند و در میان واکنش های دیگر در واکنش مبادله اولفینی به کار می روند.

Abstract

Metal complexes with N-heterocyclic carbene (NHC) ligands are widely used in chemistry due to their catalytic properties and applied for olefin metathesis among other reactions. The enhanced application of this type of organometallics has over the last few years also triggered a steadily increasing number of studies in the fields of medicinal chemistry, which take advantage of the fascinating chemical properties of these complexes. In fact it has been demonstrated that metal NHC complexes can be used to develop highly efficient metal based drugs with possible applications in the treatment of cancer or infectious diseases. Complexes of silver and gold have been biologically evaluated most frequently but also platinum or other transition metals have demonstrated promising biological properties

چکیده

کمپلکس های فلزی با لیگاند های N-هتروسیکل کاربن (NHC) به طور گسترده ای در شیمی به دلیل خصوصیات کاتالیستی شان استفاده می شوند و در میان واکنش های دیگر در واکنش مبادله اولفینی به کار می روند. کاربرد افزایش یافته این نوع از ترکیبات آلی فلزی در چند سال گذشته همچنین باعث یک افزایش پیوسته در تعداد مطالعات در زمینه شیمی دارویی گشته است، که از خصوصیات شیمیایی جالب این ترکیبات بهره می برد. در حقیقت نشان داده شده است که کمپلکس های NHC فلزی می توانند برای گسترش بسیار موثر داروهای پایه فلزی با کاربردهای ممکن در درمان سرطان یا بیماری های عفونی استفاده شوند. اغلب کمپلکس های نقره و طلا به طریق زیستی مورد ارزیابی قرار گرفته اند اما پلاتین و دیگر فلزات واسطه نیز ویژگی های زیستی امید بخشی از خود نشان داده اند.

1-مقدمه

شیمی آلی فلزی زیستی (Bioorganometalic chemistry) یک رشته در حال ظهور می باشد که -از یک دیدگاه کلی- از قابلیت زیستی ترکیبات آلی فلزی بهره می برد. قطعه های آلی فلزی که بیش از همه مورد مطالعه قرار گرفته اند شامل متالوسن ها، کمپلکس های فلز-آرن یا فلز-کربونیل می شوند.5-1 در طی چند سال گذشته N-هتروسیکل کاربنها (NHCs) به عنوان لیگاند های جدید برای ترکیبات کوئوردیناسیونی زیست فعال به این زمینه وارد شده اند..


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " شيمی " با موضوع " کمپلکس های فلزی N-هتروسیکل کاربن در شیمی داروئی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
کمپلکس های فلزی N-هتروسیکل کاربن در شیمی داروئی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Dalton Transactions
سال انتشار
2013
کد محصول
1002397
تعداد صفحات انگليسی
16
تعداد صفحات فارسی
31
قیمت بر حسب ریال
1,397,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده شيمی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1397000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده شيمی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



N-Heterocyclic carbene metal complexes

تاریخ انتشار در سایت: 2014-11-06
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله شيمی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید