Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده حسابداری /

عنوان ترجمه شده مقاله: حسابداری بخش دولتی و اقتصادهای رو به رشد: بررسی قیاسی و تحلیل غنا و نیجریه

بخش دولتی دربرگیرنده بزرگترین بخش اقتصاد تمام کشورهاست که بالاترین نیروی کاری و بیشترین بخش منابع مالی کشورها را به کار گماشته و دربر می گیرد.
 

Abstract

 Public sector constitutes the largest sector of the economy of all nations, employs the largest work force and controls the greatest part of nations’ financial resources. The paper adopted exploratory research method through literature scrutiny and scanning for relevant facts to assist in the achievement of the paper objectives. The public sector accounting system of Ghana and Nigeria were reviewed and was found that some of the differences that exist were as a result of the governance system (unitary and federal). It was also found that Nigeria has a unique system of allocating revenue collected to its various constituencies on monthly basis. The two countries are working gradually toward the implementation and adoption of International Financial Reporting System for the public sector. Also both countries are using modified cash basis of accounting along side with fund accounting. The bases of monitoring and evaluating budget are not well defined or benchmarked thus making performance evaluation difficult. Additionally, section 26 of the Fiscal Responsibility Act is rarely complied with in Nigeria. It is recommended that Ghana can adopt or modify its system of revenue allocation to enable fair allocation of resources to the regions even though Ghana is using unitary system of governance. The paper also recommended that procedures should be put in place to facilitate the full compliance to the provision of the Fiscal Responsibility Act in Nigeria or be amended to serve its intended purpose. Again clear performance measurement standards and bases of monitoring and evaluation should be put in place for the two countries. Detailed and continuous monitoring and evaluation process throughout the year for enhancement of value for money are further recommended. Finally, it was recommended that, the Auditor-General should be solely appointed by the civil service; founded that the auditor-general is appointed by the president in consultation with council of state (in Ghana) or the Federal Civil Service Commission (in Nigeria). Probably, his appointment by the president can generate some amount of sympathy or obligation of reciprocity and thereby reducing his independence

چکیده

بخش دولتی دربرگیرنده بزرگترین بخش اقتصاد تمام کشورهاست که بالاترین نیروی کاری و بیشترین بخش منابع مالی کشورها را به کار گماشته و دربر می گیرد. در این مقاله از شیوه تحقیقاتی استفاده شده است که به واسطه بررسی مقاله و مرور حقایق مربوطه در جهت پیشبرد اهداف مقاله گام برداشته است. در بررسی سیستم حسابداری بخش دولتی غنا و نیجریه به این موضوع دست یافت که برخی از اختلافهای موجود در این سیستم حسابداری نتیجه سیستم واحد و فدرال دولتی است . همچنین مشخص شد که نیجریه از سیستم منحصر به فردی برخوردار است که درآمدهای حاصله را ماهانه به موسسان مختلف اختصاص می دهد. هر دو کشور به تدریج در جهت پذیرش و اجرای سیستم گزارشگری مالی بین المللی در بخش دولتی کار می کنند. همچنین در این دو کشور از سیستم حسابرسی نقدی استفاده شده و عملکرد تامین بودجه مورد ارزیابی قرار می گیرد.علاوه بر این، به ندرت بخش 26 از" قانون مسوولیت مالی"  در نیجریه اعمال می شود. باوجود آن که غنا از یک سیستم دولتی واحد استفاده می کند، توصیه می شود که این کشور سیستم تخصیص درآمد خود را اصلاح نماید تا بتواند منابع نسبتا فراوانی را در اختیار مناطق مختلف قرار دهد. همچنین در این مقاله توصیه شده است که روشهایی به کار گرفته شود که با مفاد قانون مسوولیت مالی در نیجریه کاملا مطابقت داشته یا اصلاحاتی در آن اعمال شود تا با اهداف مزبور متناسب باشد. بار دیگر بکارگیری استانداردهای ارزیابی عملکرد و زمینه های کنترل و ارزیابی در هر دو کشور توصیه می شود. در نهایت ممیز کل باید منحصرا از سوی خدمات شهری انتخاب شود؛ بر این مبنا که ممیز کل از سوی رییس جمهور و با مشاوره شورای دولت ( در غنا) یا کمیسیون خدمات شهری فدرال ( در نیجریه) انتخاب می شود. به احتمال زیاد انتصاب وی از سوی رییس جمهور موجب ایجاد حس همدردری و دلسوزی یا تعهد معامله به مثل و در نتیجه کاهش عدم اتکا و وابستگی وی خواهد شد.

مقدمه

بخش دولتی شامل چند نهاد و یا سازمان می باشد که با انجام خدمات و توزیع مجدد درآمد و دارایی دولت سیاستهای آن را اجرا می کند. بدان معنا که بخش دولتی دربرگیرنده دولتها و تمامی سازمانهای دولتی تحت کنترل آن و سازمان هایی که از طرف دولت تامین بودجه می شوند و شرکت ها و سایر سازمان های دولتی که برنامه ها، خدمات و کالاهای دولتی را ارئه می کنند می باشد.

حسابداری بخش دولتی سیستم یا فرایندی است که در آن کلیه گزارشات مالی موجود در بخش دولتی به شکل صورت حساب های مالی جمع آوری، ثبت، طبقه بندی و خلاصه می شود.

بنابراین در سیستم حسابداری بخش دولتی بسیاری از کشورها از سیستم حسابداری نقدی استفاده می شود. اگرچه ادبیات با مروری بر سیستم حسابداری دولتی کنونی نشان داد که در سیستم حسابداری نقدی اطلاعات اساسی و جامعی ارائه می شود و به واسطه آن فهم و درک ساده و آسان تر بوده ، تصمیم گیری سریع تر انجام شده و نسبت به سایر سیستمها اهداف بیشتری دنبال خواهد شد. (راس، 2003)….


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " حسابداری " با موضوع " حسابداری بخش دولتی و اقتصادهای رو به رشد: بررسی قیاسی و تحلیل غنا و نیجریه " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
حسابداری بخش دولتی و اقتصادهای رو به رشد: بررسی قیاسی و تحلیل غنا و نیجریه
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Unique Research Journals
سال انتشار
2013
کد محصول
1002920
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
21
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
PDF+Word
حجم فایل
235 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده حسابداری , مديريت را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1083500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده حسابداری در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Public Sector Accounting
Regulatory Framework

تاریخ انتشار در سایت: 2015-01-13
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله حسابداری در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید