Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده روانشناسی /

عنوان ترجمه شده مقاله: درباره جنگ با بدنهایشان یا در جنگ با ذهن‌هایشان؟ نگاهی اجمالی به زندگی‌ها و انکار زنانه تحت رژیم یو ـ یو/آیا در انگلستان، پرده بالا رفته است؟

رژیم غذایی یو ـ یو پدیده رایجی است اما هنوز تحقیقات بین رشته‌های اندکی در رابطه با رژیم غذایی، غذا و تغذیه در متون اجتماعی انجام شده است.

Abstract

Yo-yo dieting is a common phenomenon yet little interdisciplinary research has been carried out on dieting, food and nutrition in the social context. This study investigated the effects of yo-yo dieting on social and psychological well-being using qualitative methods. Data were collected by conducting semi-structured interviews with women who yo-yo diet. A total of 9 participants, 20-51 years old, were recruited by purposive and snowball sampling techniques from the University of Roehampton, London, U.K., where the first author was a student at the time of the study. Thematic analysis derived four major themes: the physical and/or mental impact of yo-yo dieting, the similarity of reported symptoms with those associated with eating disorders, familial and sociocultural pressure for initiating diets and the struggle for control and/or identity. Furthermore, there appears to be a link between yo-yo dieting and interviewees’ references to depressive mood episodes. The implications of these findings for the risks of developing eating disorders are discussed

چکیده

رژیم غذایی یو ـ یو پدیده رایجی است اما هنوز تحقیقات بین رشته‌های اندکی در رابطه با رژیم غذایی، غذا و تغذیه در متون اجتماعی انجام شده است. این مطالعه، آثار رژیم یو ـ ‌یو را بر تندرستی اجتماعی و روان‌شناختی با استفاده از روشهای کیفی بررسی می‌کند. اطلاعات با استفاده از مصاحبه‌های نیمه‌سازمان‌یافته از زنان تحت رژیم غذایی یویو گردآوری شده است. مجموع 9 شرکت کننده،51 ـ20 ساله با تکنیکهای نمونه‌گیری معطوف به هدف تحقیق و اسنوبال ‌در ‌دانشگاه روهمپتون،‌لندن،انگلستان در آزمایش شرکت کردند. اولین نویسنده مقاله، در زمان تحقیق مذکور، دانشجوی آن دانشگاه بوده است. تحلیل موضوعی، چهار موضوع اصلی را تعیین نمود: تأثیر جسمانی/ یا روانی رژیم‌غذایی یوـ یو، شباهت علامتهای مرضی گزارش شده با علائمی که نشان دهنده اختلالات خوردن هستند، فشارهای خانوادگی و اجتماعی فرهنگی برای شروع رژیم‌های غذایی و نهایتا کشمکش برای کنترل و یا پیدا کردن هویت. علاوه بر این، بنظر می‌رسد رابطه‌ای بین رژیم غذایی یو‌ـ‌یو و ارجاعات مراجعه کننده‌ها به دوره‌هایی از اختلال خلقی افسردگی وجود دارد. کاربرد این یافته‌ها درباره احتمال بروز  اختلالات خوردن مورد بحث قرار گرفت.

کلمه‌های کلیدی: سیکل‌های وزن، رژیم غذایی یو‌ـ‌یو، رفتارهای اختلالات خوردن، تصور بدن، بحران هویت، روش‌شناسی کیفی.

1-مقدمه

رژیم غذایی یو ـ یو پدیده رایجی است که هنوز تحقیقات بین رشته‌های اندکی در رابطه با رژیم غذایی، غذا و تغذیه در متون اجتماعی انجام شده است..(گرمو و ویلیامز،1996) کاهش وزن و افزایش دوباره آن می‌تواند به عنوان یک سیکل انفرادی وزن محسوب شود.(کنسینگر و دیگران و...). با این وجود، تعدادی از سیکل‌ها که بایستی طبق ضوابط سیکل‌های وزنی باشند در مطالعات مختلف با یکدیگر تفاوت دارند تا آنجا که کار برای توصیه استفاده از رژیم یوـ یو را برای همه مردم با مشکل مواجه می سازد.(کنسینگر...)‌مولز و دیگران(1995) اظهار می‌دارند که بررسی آنها نشان می‌دهد که هنوز هیچ تعریف دقیقی از سیکل وزن وجود ندارد وبرای محاسبه آن در مطالعات مختلف ارزشهای گوناگونی استفاده کرده اند..


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " علوم اجتماعی " با موضوع " درباره جنگ با بدنهایشان یا در جنگ با ذهن‌هایشان؟ نگاهی اجمالی به زندگی‌ها و انکار زنانه تحت رژیم یو ـ یو/آیا در انگلستان، پرده بالا رفته است؟ " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
درباره جنگ با بدنهایشان یا در جنگ با ذهن‌هایشان؟ نگاهی اجمالی به زندگی‌ها و انکار زنانه تحت رژیم یو ـ یو/آیا در انگلستان، پرده بالا رفته است؟
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of International Women’s Studies
سال انتشار
2013
کد محصول
1002930
تعداد صفحات انگليسی
23
تعداد صفحات فارسی
24
قیمت بر حسب ریال
1,331,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
485 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده علوم اجتماعی , روانشناسی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1331000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده علوم اجتماعی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




weight cycling
yo-yo dieting
disordered eating behaviors

تاریخ انتشار در سایت: 2015-01-14
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله علوم اجتماعی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید