Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده پزشكی /

کاهش درد پس از عمل جراحی در جراحی های ابدومینال ماژور

جراحی های ابدومینال ماژور

کاهش درد پس از عمل جراحی در جراحی های ابدومینال ماژور

مقدمه: جراحی های بزرگ شکمی بوسیله تغییرات نوروهومورال باعث ایجاد درد پس از عمل جراحی شده، در عملکرد اندامها اختلال ایجاد می کند و  موجب بستری شدن طولانی مدت در بیمارستان میشود. کنترل ناکافی درد برای بیماران مضر بوده و باعث صرف هزینه های گزافی برای آنها می شود لذا درمان مناسب برای درد بیماران باید صورت گیرد.

روش ها: 100 بیمار در دو گروه ASA1) و (ASA2 از هر دو جنس و در سنین بین 60-20 سال برای جراحی بزرگ شکمی انتخاب شدند. بیماران به طور تصادفی به دو گروه اختصاص یافتند (50 بیمار در هر دو گروه) بیمارانی که با بی حسی اپی دورال بوپیواکائین 125/0%  و فنتانیل کنترل شدند گروه PCEA  نام گرفتند و بیمارانی که با فنتانیل وریدی کنترل شدند PCIA  نام گذاری شدند. میزان درد پس از عمل جراحی در بیماران در طی 24 ساعت توسط نمره شدت درد (NPRS) Numerical Pain Rating scale مشخص شد. فرکانس رهایی از درد، میزان آرام بخشی و در مجموع میزان رضایتمندی بیماران نیز گزارش شد. هر اتفاق همزمانی مانند حالت ناراحتی و تهوع، استفراغ، لرزش، خارش و یا عوارض تنفسی بعد از عمل جراحی گزارش شد.

نتایج: نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که میزان درد در گروه PCEA  در 2،8 و 12 ساعت بعد از عمل جراحی کاهش یافت اما کاهش درد در گروه PCIA بلافاصله بعد از عمل جراحی صورت گرفت. همچنین میزان آرام بخشی گروه PCEA تنها در ساعات اولیه بعد از عمل جراحی به طور معنی داری کمتر از گروه PCIA بوده است. در مجموع میزان رضایتمندی بیماران گروه PCEA بیشتر بوده است.

کلمات کلیدی: کاهش درد پس از عمل جراحی، بیماران کنترل شده با آرام بخش اپی دورال، بیماران کنترل شده با آرام بخش وریدی.


عنوان مقاله فارسی

کاهش درد پس از عمل جراحی در جراحی های ابدومینال ماژور

تعداد صفحات فارسی
9
کد محصول
1004355
قیمت بر حسب ریال
638,000
نوع فایل های ضمیمه
Word
حجم فایل
43 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این تحقیق آماده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر تحقیق های آماده پزشكی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید محصول مورد نظر محصول مورد نظر و با یک کلیک می توانید محصول مورد نظر خود را دانلود نمایید. محصول مورد نظر خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 638000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید



تاریخ انتشار در سایت: 2015-05-12
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله پزشكی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این تحقیق آماده چیست؟

ثبت سفارش جدید