Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده زيست شناسی /

عنوان ترجمه شده مقاله: بررسی تاثیر استرول های گیاهی بر پردازش کلسترول در روده ها با استفاده از مدل لیپولیز in vitro

در این مقاله با استفاده از مدل لیپولیز in vitro به برسی تاثیر استیگماستانول ( فیتواسترول چربی دوست) و دی سدیم آسکوربیل فیتاستانول فسفات DAPP بر پردازش کلسترول در روده ها و تعیین مکانیسم کاهش کلسترول پرداخته شده است.

Abstract

An in vitro lipolysis model was utilized to study the effect of stigmastanol (lipophilic phytosterol) and disodium ascorbyl phytostanol phosphate (DAPP) (modified hydrophilic phytostanol) on intestinal processing of cholesterol to gain further understanding of their cholesterol lowering mechanism. Lipolysis results showed that stigmastanol, if given in powder alone, had no effect on cholesterol processing probably due to its poor solubility. Stigmastanol suspension formulation re-distributed cholesterol from aqueous phase to oil and sediment phases. The water soluble DAPP has changed cholesterol distribution even more significantly by transferring cholesterol from aqueous phase to sediment phase. Moreover, the results provided evidence that DAPP inhibited triglyceride digestion in vitro. Considering DAPP as a surfactant with the same lipophilic sterol ring as bile salt, its ability to inhibit triglyceride lipolysis may be due to its competition with bile salt for the substrate surface, thereby hindering the lipolysis of triglyceride and inhibiting cholesterol solubilization with the lipolysis products. It can be speculated that the cholesterol lowering mechanism of DAPP during intestinal digestion is related to its ability to act as a surfactant closely resembling bile salt

چکیده

در این مقاله با استفاده از مدل لیپولیز in vitro به برسی تاثیر استیگماستانول ( فیتواسترول چربی دوست) و دی سدیم آسکوربیل فیتاستانول فسفات DAPP بر پردازش کلسترول در روده ها و تعیین مکانیسم کاهش کلسترول پرداخته شده است. نتایج لیپولیز حاکی از آن است که استیگماستانول در صورتی که به حالت پودری به کار رود، به واسطه انحلال پذیری پایین هیچ تاثیری بر پردازش کلسترول ندارد. فرمولاسیون سوسپانسیون استیگماستانول باعث پخش مجدد کلسترول از فاز آبی به فازهای چربی و رسوبی می شود. DAPP های محلول در آب با انتقال کلسترول از فاز آبی به فاز رسوبی تاثیر بسزایی بر توزیع کلسترول بر جای می گذارند. افزون براین نتایج حاکی از بازداری هضم تری گلیسیرید توسط DAPP در شرایط in vitro می باشد. با در نظر گرفتن DAPP به عنوان رو واکشنگر دارای رینگ استرول چربی دوست مشابه با نمک های صفراوی ، میتوان قابلیت وی در ممانعت از لیپولیز تری گلیسیرید را به رقابت آن با نمک های صفراوی بر سر زیر لایه نسبت داد که نتیجه این امر جلوگیری از لیپولیز تری گلیسیرید و ممانعت از انحلال پذیری کلسترول با فرآورده های لیپولیز می باشد. بنابراین می توان گفت مکانیسم کاهنده گلسترول DAPP در خلال هضم روده ای با قابلیت آن در عملکرد مشابه با نمک های صفراوی مرتبط می باشد.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زيست شناسی " با موضوع " بررسی تاثیر استرول های گیاهی بر پردازش کلسترول در روده ها با استفاده از مدل لیپولیز in vitro " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
بررسی تاثیر استرول های گیاهی بر پردازش کلسترول در روده ها با استفاده از مدل لیپولیز in vitro
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal of Pharmaceutics
سال انتشار
2012
کد محصول
1006216
تعداد صفحات انگليسی
4
تعداد صفحات فارسی
8
قیمت بر حسب ریال
676,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
356 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده زيست شناسی , داروسازی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 676500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده زيست شناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Stigmastanol
Disodium ascorbyl phytostanol phosphate

تاریخ انتشار در سایت: 2015-11-16
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زيست شناسی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید