Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی مکانیک /

عنوان ترجمه شده مقاله: تاثیر سختی پرتابه بر روی تغییر شکل و رفتار شکست در آزمایش ضربه تیلور

در این مقاله، یک سری آزمایش ضربه تیلور به منظور بررسی اثر سختی پرتابه بر روی تغییر شکل و رفتار شکست پرتابه های فولادی تخت 38CrSi با دو مقدار سختی که با دو روش مختلف عملیات حراتی بدست آمده اند، انجام گرفت.

چکیده

عملکرد نفوذ بالیستیکی یک پرتابه دارای انرژی جنبشی، بیشتر تحت‌تاثیر تغییر شکل پرتابه در طول فرآیند ضربه قرار خواهد گرفت. یک پرتابه ممکن است تحت تاثیر تغییر شکل بزرگ و حتی شکستگی باشد به همان اندازه که مواد پیشرفته ی بیشتری به عنوان اجزای مقاوم در آن به کار می‌رود. بررسی مقایسه‌ای در این پژوهش در رابطه با تغییر شکل و رفتار شکست پرتابه دارای انرژی جنبشی از نوع فولاد ۳۸ CrSi با دو مقدار سختی مختلف ارائه شد. پرتابه با دماغه ی مسطح در یک محفظه آزمایش تفنگ فشرده دو مرحله‌ای در مقابل صفحات فولادی سخت در محدوده سرعت ۲۰۰ تا ۶۰۰ متر بر ثانیه، شلیک شدند. فرآیند ضربه توسط یک دوربین با سرعت بالا مورد بازبینی قرار گرفت. نتایج تجربی نشان داد که برای پرتابه نرم، سه نوع تغییر شکل و شکست وجود دارد، که شامل قارچ شوندگی، ترک برشی و شکست گلبرگی. برای پرتابه های سخت نیز، سه نوع تغییر شکل و شکست وجود دارد، که شامل قارچ شوندگی، ترک برشی و تکه ‌تکه شدن می باشد.

1-مقدمه

یک موشک می تواند در مقایسه با یک صفحه هدف، سخت و نسبتاً غیر قابل انعطاف باشد و یا شکل پذیر و بسیار قابل انعطاف باشد. موشک هنگامی که در هدف نفوذ می کند تغییر شکل می دهد. در واقع، ضربه ی طبیعی یک پرتابه با سرعت بسیار بالا اغلب نه تنها باعث تغییر شکل پلاستیک می شود بلکه احتمال شکست در هنگام نفوذ خود پرتابه، حتی در برابر اهداف نرم نیز وجود دارد. به عنوان مثال، بروکر و همکاران [1] به طور تجربی، دریافتند که پرتابه تخت با قطر 20 و 30 میلی متر هنگام نفوذ در صفحات فولادی Weldox 460 E ضخیم بطور کامل خرد می شود. پدیده های مشابه را نیز می توان در مرجع 2 و 3 مشاهده نمود. تغییر شکل و شکست احتمالی تا حد زیادی بر روی عملکرد ضربه نهایی تاثیر می گذارد. تحقیقات در مورد تغییر شکل و شکست یک پرتابه دارای انرژی جنبشی می تواند طراحی کلاهک را بهبود بخشد. بررسی تحقیقات قبلی نشان می دهد که بسیاری از موضوعات آنها در مورد ضربه های گلوله و سرعت ضربه آن بر روی نفوذ و سوراخ ایجاد شده توسط پرتابه های سخت متمرکز شده است...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی مکانیک " با موضوع " تاثیر سختی پرتابه بر روی تغییر شکل و رفتار شکست در آزمایش ضربه تیلور " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تاثیر سختی پرتابه بر روی تغییر شکل و رفتار شکست در آزمایش ضربه تیلور
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Materials and Design
سال انتشار
2010
کد محصول
1013294
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
20
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
5 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی مکانیک , مهندسی مواد و متالوژی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1083500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Taylor impact test

تاریخ انتشار در سایت: 2019-02-05
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی مکانیک در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید