Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسي شيمی /

عنوان ترجمه شده مقاله: یک مدل ترمودینامیکی برای پدیده رسوب واکس

رسوب واکس یک مشکل جدی در صنعت نفت است، زیرا ممکن است باعث ایجاد انسداد چاه های نفت، تاسیسات تولید و خطوط لوله انتقال در حین تولید نفت و گاز شود. برای جلوگیری از این مشکل لازم است که دمای ظاهری واکس (WAT) دقیقا پیش بینی شود.

چکیده

رسوب واکس یک مشکل جدی در صنعت نفت است، زیرا ممکن است باعث ایجاد انسداد چاه های نفت، تاسیسات تولید و خطوط لوله انتقال در حین تولید نفت و گاز شود. برای جلوگیری از این مشکل لازم است که دمای ظاهری واکس (WAT) دقیقا پیش بینی شود. در نتیجه، یک مدل ترمودینامیکی قابل اعتماد برای پیش بینی WAT در طراحی تأسیسات تولید و انتقال بسیار مهم است. در این کار، یک مدل ترمودینامیکی مبتنی بر نظریه فازی چند جامد توسعه یافته است. در این مدل، فوگاسیته های فاز بخار و مایع با استفاده از معادله حالت اصلاح شده پنگ رابینسون (MPR) محاسبه می شود. فوگاسیته فاز جامد اجزای خالص به طور غیر مستقیم از معادله حالت توسط نسبت فوگاسیته مورد ارزیابی قرار می گیرد. خواص کسری با استفاده از آنالیز PNA برآورد شد، و رابطه ای برای ارزیابی آنتالپی ذوب توسعه یافت. هدف اصلی انجام این تحقیق، توسعه یک مدل ترمودینامیکی کامپیوتری برای پیش بینی WAT و مقدار واکس رسوب شده در مخلوط های نفتی بود. این مدل برای محاسبه دمای ظاهری واکس و میزان واکس رسوب شده برای برخی از نفت های دریای شمال و سنتزی استفاده شده است. نتایج پیش بینی شده در توافق بسیار خوبی با داده های تجربی است.

1-مقدمه

تغییر دما، فشار و ترکیب نفت و گاز ممکن است سبب ایجاد هیدروکربن های مخزن حاوی پارافین های سنگین به عنوان رسوب شود. رسوب واکس کارایی فرایندهای تولید و انتقال نفت و گاز را کاهش می دهد. پیش بینی دما ظاهری واکس، درجه حرارتی که اولین قطره واکس تشخیص داده می شود، و میزان رطوبت واکس در طراحی و توسعه تولید و انتقال هیدروکربن ها بسیار مهم است. برای پیش بینی شرایط ظهور واکس، یک مدل ترمودینامیکی قابل اعتماد مورد نیاز است. چندین مدل ترمودینامیکی برای رسوب واکس در مقالات منتشر شده است. اما آنها شرایط تشکیل واکس را پیش بینی می کنند که با داده های تجربی همخوانی ندارند و معمولا میزان واکس رسوب شده و WAT را برآورد می کنند...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی نفت " با موضوع " یک مدل ترمودینامیکی برای پدیده رسوب واکس " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
یک مدل ترمودینامیکی برای پدیده رسوب واکس
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Fuel
سال انتشار
2007
کد محصول
1013318
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
15
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
800 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی نفت , مهندسي شيمی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 968000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی نفت در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Wax deposition
Equation of state
Wax appearance temperature

تاریخ انتشار در سایت: 2019-02-15
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی نفت در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید