اجرای طرح اتوماسیون نقل و انتقالات دانشجویی در دانشگاه آزاد

اجرای طرح اتوماسیون نقل و انتقالات دانشجویی در دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد از اجرای طرح یکپارچه اتوماسیون اداری سراسری دانشگاه و داشبورد اطلاعات مدیریت، ارتقای خدمات دانشجویی و اجرای طرح اتوماسیون نقل و انتقالات دانشجویی و امور رفاهی دانشجویی خبر داد.

حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد گفت: ماموریت اصلی دانشگاه آزاد، مشارکت در رفع نیازهای ملی، منطقه‌ای و توسعه اقتصادی به ویژه مشارکت فعال در فرآیند اقتصاد مقاومت به همان نحو که رهبر معظم انقلاب فرمودند، است.

وی به ارائه گزارشی از عملکرد شش ماهه دانشگاه آزاد پرداخت و اظهار داشت: ظرف 6 ماه گذشته ساز و کارهای لازم برای تدوین نقشه راهکار دانشگاه با تکیه بر اسناد بالا دستی و مصوبات هیات موسس و هیات امنا دانشگاه و تعیین چالش‌های اصلی آن فراهم شد.

وی افزود: در دو جلسه مهم و طولانی هیات امنای مرکزی، سازمان و تشکیلات جدید دانشگاه برای چابک سازی سیستم اداری بر اساس اصل عدم تمرکز و واگذاری اختیارات به واحدهای دانشگاه به تصویب رسید.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان این که هیات‌های امنای 31 استان با 492 عضو تکمیل و هیات‌های امنای استانی و کمیسیون‌های دائمی و نظارت در استان‌ها شکل گرفته و با اختیارات تفویضی مشغول فعالیت هستند، گفت: نمایندگان تام‌الاختیار دانشگاه در استان‌ها و معاونان هماهنگی آنها تعیین و مشغول فعالیت شده‌اند.

میرزاده با اشاره به تشکیل شورای دانشگاه به عنوان یکی از ارکان اصلی دانشگاه آزاد، گفت: براساس مصوبه هیات امنای مرکزی، شورای دانشگاه تشکیل و آیین نامه، شرح وظایف و تشکیلات آن به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه شوراهای راهبردی به عنوان کمیسیون‌های تخصصی شورای دانشگاه به شمار می‌روند، افزود: در این شوراها بیش از 250 نفر از دانشمندان، فرهیختگان و صاحب نظران داخل و خارج از دانشگاه در حوزه‌های تخصصی مختلف در امر برنامه ریزی، هدایت و سیاست‌گذاری با دانشگاه به صورت مشاوره یا ناظر همکاری دارند.

رئیس دانشگاه آزاد افزود: شورای راهبردی اقتصاد دانش بنیان، شورای راهبردی فرهنگی، شورای راهبردی علوم پزشکی، شورای راهبردی بانوان فرهیخته دانشگاه، شورای راهبردی فناوری اطلاعات، شورای عالی ارتباطات و اطلاع رسانی، شورای راهبردی امور حقوقی و سایر شوراها شکل گرفته و باقی مانده شوراها در حوزه هر معاونت در حال تشکیل است.

رئیس دانشگاه آزاد به برنامه‌های جدید این دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: ماموریت اصلی دانشگاه مشارکت در رفع نیازهای ملی و منطقه‌ای، توسعه  اقتصادی مخصوصا مشارکت فعال در فرآیند اقتصاد مقاومتی و فعالیت های اقتصادی دانش بنیان  به همان نحو که رهبر معظم انقلاب فرمودند، است.

وی افزود: مشارکت فزاینده در توسعه اجتماعی و فرهنگی کشور همزمان با ارتقای فعالیت و سهم دانشگاه در تولید جهانی علم از دیگر اهداف و برنامه‌های دانشگاه آزاد به شمار می‌رود.

میرزاده با بیان این که بودجه سال 93 دانشگاه قبل از پایان سال و پس از تصویب در هیات‌های امنا استان‌ها به تصویب هیات امنا مرکزی رسید، افزود: بودجه امسال بودجه ریزی عملیاتی دارد و متضمن برنامه ریزی مبتنی بر واقعیات دانشگاه است که دارای مختصات و ویژگی‌های نو در ساختار بودجه دانشگاه است.

وی با بیان این که برای اولین بار 12 درصد درآمدهای دانشگاه از منابعی به غیر از شهریه تامین خواهد شد، اظهار داشت: افزایش چشمگیر اعتبارات حوزه های پزشکی، فرهنگی، پژوهشی ،عمرانی و ورزشی همراه با اتخاذ روش‌ها و ساز و کارهای جدید از دیگر نقاط قوت بودجه سال 1393 دانشگاه به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه آزاد در ادامه به ارائه گزارشی از طرح‌ها و برنامه‌های دانشگاه آزاد در سال جدید پرداخت و گفت: برنامه‌های وسیعی با سیاست‌ها و منابع مختلف و در حوزه‌های متنوع در در دست اجراست.

وی افزود: تدوین و اصلاح برنامه مصوب 5 ساله و برنامه راهبردی دراز مدت دانشگاه با همکاری شوراهای راهبردی و در نهایت تصویب شورای دانشگاه و تائید هیات امنا مرکزی یکی از برنامه های مهم دانشگاه به شمار می‌رود.

میرزاده با بیان اینکه اجرای طرح‌های فرهنگی ماندگار و موثر با همکاری دانشگاهیان، تشکل های دانشجویی و توسعه و تقویت نهادهای اطلاع رسانی دانشگاه در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: همکاری و تعامل با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، تقویت امور نظارتی، بازرسی و پیگیری‌های ویژه، حسابرسی و هوشمندسازی امور مالی و اداری دانشگاه و بهینه سازی سیستم ها و کاهش بروکراسی کلیه امور خدماتی مالی و آموزشی و دانشجویی در دانشگاه و تکریم مراجعان و دانشجویان از دیگر برنامه های دانشگاه آزاد است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، تنقیح و تطبیق و بازنگری مقررات، بخشنامه ها، آیین‌نامه‌های دانشگاه و شفاف سازی آنها و حفاظت و صیانت از حقوق مادی و معنوی دانشگاه را از دیگر برنامه ها برشمرد و افزود: انتصاب مدیران بر اساس شایستگی های علمی و اجرایی، فعال شدن طرح‌های عمرانی دانشگاه و اتمام طرح‌های عمرانی با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد تا پایان سال که زیر بنای آنها به یک میلیون و 600 هزار متر مربع خواهد رسید، در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین گفت: اجرای پنج طرح عمرانی عظیم شامل تجمیع سازمان مرکزی  و واحد های دانشگاهی مستقر در تهران که ظرف چهار سال و با زیر بنای حدود 300 هزار متر مربع با منابعی غیر از شهریه‌های وصولی از هم اکنون در دست اجرا قرار گرفته است.

میرزاده از توسعه کیفیت آموزش و راه اندازی رشته های چند نظمی و تقویت واحدهای علوم و تحقیقات و خدمات آموزشی، پژوهشی خبر داد و گفت: اجرای برنامه‌های گسترده در حوزه علوم پزشکی و درمانی، توسعه تحصیلات تکمیلی، جذب نخبگان، تکمیل واصلاح هرم هیات علمی و تشکیل هیات‌های ممیزه استانی برای تسریع امر ارتقا هیات علمی و برنامه آموزش و ارتقای مربیان دانشگاه، توسعه و تقویت واحد مجازی دانشگاه، توسعه کیفی و هوشمند سازی مدارس و آموزشکده‌های سما، ایجاد واحدهای جدید دانشگاه در خارج به ویژه کشورهای اسلامی و فارسی زبان و توسعه ارتباطات و فعالیت های بین المللی دانشگاه از دیگر مواردی است که در سال جدید به آن پرداخته خواهد شد.

وی افزود: مراکز رشد فناوری و تجاری سازی تحقیقات و تاسیس مراکز پژوهشی درآمد زا، با کمک منابع سیستم بانکی یا منابع حاصل از تبدیل به احسن اموال مازاد دانشگاه در چارچوب مصوبه هیات امنای مرکزی و نیز منابع حاصل از قرارداد (در دست اقدام) با یکی دیگر از بانک ها که منابع لازم برای تامین سرمایه راه اندازی شرکت های دانش بنیان و طرح‌های تولیدی دانشگاه را فراهم می‌کند و زمینه ساز مشارکت فعال با اساتید و فارغ التحصیلان دانشگاه را در اجرای طرح‌های اقتصادی و خدماتی فراهم می‌سازد.

میرزاده همچنین از اجرای طرح یکپارچه اتوماسیون اداری سراسری دانشگاه و داشبورد اطلاعات مدیریت، ارتقای خدمات دانشجویی و اجرای طرح اتوماسیون نقل و انتقالات دانشجویی و امور رفاهی دانشجویی خبر داد.

 

وی درباره اقدامات انجام شده در امور رفاهی، کارکنان و اعضای هیات علمی، گفت: توجه بیشتر به معیشت و امور رفاهی هیات علمی و کارکنان دانشگاه با تامین وام ارزان قیمت یا کمک به تامین مسکن از طریق قراردادهای منعقده با سیستم بانکی که در سال قبل انجام شد.

تعداد بازدید : 731

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید