تغییر روند پذیرش دانشجو برای 3 دانشگاه/ تصمیمات جدید میلی‌منفرد برای پیام نور و غیرانتفاعی‌ها

تغییر روند پذیرش دانشجو برای 3 دانشگاه/ تصمیمات جدید میلی‌منفرد برای پیام نور و غیرانتفاعی‌ها

مدیرکل دفتر آموزشهای غیردولتی غیرانتفاعی وزارت علوم از تصمیمات جدید معاون جعفر میلی منفرد، معاون آموزشی این وزارتخانه برای اصلاح روند پذیرش دانشجو در دانشگاههای غیردولتی، پیام نور و آزاد خبر داد.

کارن ابری نیا در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تازه ترین تصمیمات وزارت علوم برای غیردولتیها در سال جدید، اظهار داشت: جلسات متعددی برای بازنگری اساسنامه دانشگاههای غیردولتی در وزارت علوم برگزار و پیشنهاداتی در این باره مطرح شد تا تغییرات مورد نیاز برای اصلاح اساسنامه را مشخص کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی از راهکارهای قانونی اصلاح اساسنامه دانشگاههای غیردولتی در اختیار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد، گفت: دفتر آموزشهای غیردولتی هم اکنون در حال بررسی مجاری قانونی برای تصویب اساسنامه جدید غیردولتیهاست.

مدیر کل دفتر آموزشهای غیردولتی غیرانتفاعی وزارت علوم در ادامه به یک اقدام وزارت علوم در خصوص اصلاح روند پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور برای کمک به افزایش پذیرش دانشجو در غیردولتیها اشاره کرد و افزود: در این باره، معاون آموزشی وزارت علوم کمیته های مختلف ساماندهی به این منظور تشکیل داد.

ابری نیا تاکید کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاههای غیردولتی، پیام نور و آزاد باید هماهنگ باشد؛ نمی توان برای دانشگاهی محدودیت ایجاد کرد و دانشگاهی دیگر بدون محدودیت اقدام به پذیرش دانشجو کند.

وی پایان اردیبهشت ماه را زمان مناسبی برای مشخص کردن این اصلاحات اعلام کرد.

 

مدیرکل دفتر آموزشهای غیردولتی غیرانتفاعی وزارت علوم همچنین درباره اقدامات وزارت علوم برای غیردولتیها در سال جدید، تاکید کرد: در سال جدید تلاش می کنیم ظرفیت مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد غیردولتیها خالی نماند یا بهتر از شرایط سال گذشته باشد.

تعداد بازدید : 644

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید