هماهنگی با نیروهای مسلح برای سربازی فارغ التحصیلان پزشکی/ سربازان پیام آور سلامت می‌شوند

هماهنگی با نیروهای مسلح برای سربازی فارغ التحصیلان پزشکی/ سربازان پیام آور سلامت می‌شوند

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه وزارت بهداشت به دلیل خدمت سربازی نمی تواند فارغ التحصیلان مرد در رشته پزشکی را بلافاصله بکار گیرد، گفت: در حال برنامه ریزی با هماهنگی ستاد نیروهای مسلح هستیم که راه حلی برای این مسئله پیدا کنیم.

دکتر سیدامیرمحسن ضیایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: آمار نشان می دهد وقتی زمان بکارگیری فارغ التحصیلان پزشکی می شود به دلیل اینکه پسران به سربازی می روند نیمی از نیروی فارغ التحصیل از دسترس وزارت بهداشت خارج می شود و دختران را هم به دلیل مشکلات بسیاری که وجود دارد نمی توان به مناطق دوردست فرستاد.

وی خاطرنشان کرد: راهکاری وجود دارد که پسران فارغ التحصیل پزشکی در زمان سربازی نیز بتوانند فعالیت پزشکی خود را انجام دهند اما برای اجرایی شدن آن یک راهکار باید در نظر گرفته شود که در حال حاضر در حال برنامه ریزی هستیم و با هماهنگی ستاد فرماندهی کل قوا این کار را به سرانجام می رسانیم.

ضیایی اظهار داشت: در حال این برنامه ریزی هستیم که با هماهنگی ستاد فرماندهی کل قوا پسران فارغ التحصیل پزشکی ضمن خدمت سربازی به عنوان پیام آور سلامت فعالیت کنند و به مناطق دوردست که پزشک مورد نیاز است اعزام شوند.

وی تاکید کرد: ما در حال حاضر در حوزه پرستاری و برخی رشته های تخصصی از جمله پوست دچار کمبود جدی نیروی مرد هستیم.

به گزارش مهر، به استناد ماده یک قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان تمامی افراد ایرانی که از مراکز آموزش عالی گروه پزشکی در داخل یا خارج از کشور فارغ التحصیل می شوند و خدمت آنان از سوی وزارت بهداشت مورد نیاز اعلام می شود مکلفند حداکثر مدت 24 ماه اول پس از فراغت از تحصیل در داخل کشور و در مناطق مورد نیاز وزارت بهداشت خدمت کنند.

به استناد ماده 3 این قانون، مدت خدمت دوره ضرورت و دوره احتیاط مشمولان این قانون که در حرفه پزشکی انجام شود از کل خدمت مقرر در این قانون کسر می شود.

با توجه به افزایش طول خدمت نظام وظیفه از سال 91 و بر طبق مصوبات کمیسیون موضوع مواد 2 و 3 آئین نامه اجرائی قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان مقرر شد تمامی افرادی که از ابتدای سال 91 به خدمت نظام وظیفه اعزام شده و با مقطع لیسانس و بالاتر (در رشته های گروه علوم پزشکی) خدمت نظام را حداقل به مدت 21 ماه به اتمام می رسانند و کارت پایان خدمت دریافت می کنند از انجام مانده خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان معاف هستند.

 

افرادی که خدمت نظام وظیفه را در مناطق جنگی و امنیتی درگیر (به مدت 18 ماه)، مناطق جنگی (امنیتی غیر درگیر، عملیاتی و مناطق محروم و بد آب و هوا (به مدت 19 ماه) انجام داده و کارت پایان خدمت دریافت کرده باشند نیز از انجام مانده خدمات موضوع قانون مذکور معاف هستند.

تعداد بازدید : 682

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید