60درصد پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌ها در اختیار پیام‌نور است/توزیع نامناسب دانشجویان در دانشگاه‌ها

60درصد پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌ها در اختیار پیام‌نور است/توزیع نامناسب دانشجویان در دانشگاه‌ها

دبیر اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی با اشاره به توزیع نامناسب دانشجویان در دانشگاه‌ها، گفت: 60 درصد کل پذیرفته‌شدگان در اختیار دانشگاه پیام نور است.

علی آهون منش دبیر اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی با اشاره به پیشنهاد تجمیع موسسات غیرانتفاعی کوچک از سوی وزارت علوم، گفت: ما معتقدیم تعداد دانشجویان کم نشده بلکه توزیع دانشجو در دانشگاه‌ها مشکل دارد به این صورت که دانشگاه‌های پیام نور و آزاد خارج از ضوابط دانشجو پذیرش می‌کنند و 60 درصد کل پذیرفته‌شدگان در اختیار دانشگاه پیام نور است در حالی که رئیس این دانشگاه نیز اعلام کرده است آموزش در دانشگاه پیام نور از راه دور است و نباید دانشجوی حضوری پذیرش کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور در طول 2 سال 3 برابر رشد کرده است، گفت: در حال حاضر بحث ما این است که اگر دولتی تصمیم دارد این رشد را انجام دهد آیا دولت‌های بعدی نیز مکلف به ادامه آن هستند؟

 

آهون‌منش گفت: وزارت علوم پیشنهاد تجمیع موسسات غیرانتفاعی کوچک را داده است اما در حال حاضر به دلیل اختلاف اساسی روسای این موسسات نمی‌توان این تجمیع را صورت داد و در صورتی این قضیه ممکن است که دولت دستور دهد به موسسات وام درازمدت کم‌بهره ارائه دهد تا آنها به عنوان سرمایه به کار گیرند.

تعداد بازدید : 632

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید