آخرین وضعیت بازنگری 7 رشته زبان خارجی/ تدوین سرفصلهای آموزش انگلیسی

آخرین وضعیت بازنگری 7 رشته زبان خارجی/ تدوین سرفصلهای آموزش انگلیسی

سرپرست کارگروه زبان های خارجه در شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب، جزئیات آخرین وضعیت بازنگری گروه زبانهای خارجی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، فریده علوی در این باره به برخی موارد اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه اکثر رشته های گروه زبان های خارجه بالغ بر 20 تا 25 سال است که بازنگری نشده است، بازنگری یا تدوین سرفصل های جدید بود که در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در حال انجام است. برای هر رشته ای در گروه زبان های خارجه که شامل انگلیسی، فرانسه، کره ای، ایتالیایی، چینی، ژاپنی، آلمانی است این اقدامات انجام می شود.

وی ادامه داد: دروس بعد از بازنگری به کارگروه اصلی برده می شود و در آنجا سرفصل ها مورد داوری و ارزیابی قرار می گیرند و بعد از تصویب به وزارت علوم فرستاده می شود. تلاش این است که آن سرفصل و منابع مورد قبول تمام اساتید دانشگاه های سراسر کشور در آن رشته خاص قرار گیرد.

به گفته علوی، برای مقطع دکتری " آموزش زبان انگلیسی" سرفصل ها تعیین و تصویب شده و از آنجا که در شورای تحول و برنامه ریزی نیز مورد بررسی قرار گرفته کار در پایان به وزارت علوم بخش معاونت آموزشی تحویل داده شده تا برای دانشجویان و اساتید بر روی سایت وزارت قرار گیرد.

وی درباره دلائل بازنگری رشته "اموزش زبان انگلیسی"، گفت: بازنگری این رشته را از مقطع دکتری شروع کرده ایم. یکی از دلایل بازنگری این بود که دانشجویان این مقطع بتوانند پایان نامه ها و کارهای پژوهشی خود را به سمتی ببرند که در نهایت فعالیت های پژوهشی آن ها آهسته آهسته بتواند به صورت تألیفات جدید تدوین شود.

تعداد بازدید : 467

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید