جزئیات همکاری‌های علمی ایران با دانشگاه‌های فرانسه اعلام شد

جزئیات همکاری‌های علمی ایران با دانشگاه‌های فرانسه اعلام شد

قائم‌مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین الملل از جزئیات همکاری علمی ایران با دانشگاه‌های فرانسه تحت عنوان طرح جندی شاپور خبر داد و گفت: این پروژه در سال جاری گسترش می‌یابد.

به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین الملل از جزئیات همکاری علمی ایران با دانشگاه‌های فرانسه تحت عنوان طرح جندی شاپور خبر داد و گفت: این پروژه در سال جاری گسترش می‌یابد.

سالار آملی گفت: مرکزمطالعات همکاری‌های علمی بین المللی طی سال‌های گذشته تفاهم نامه‌ای با کشور فرانسه امضا کرده که براساس آن در صورت همکاری میان دانشگاه‌ها و استادان ما با دانشگاه‌ها و استادان فرانسوی، بخشی از هزینه های این همکاری توسط ما و بخشی دیگر توسط سفارت فرانسه تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه این همکاری تحت عنوان جندی شاپور نامگذاری شده از گسترش این پروژه در سال جاری خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه، تاکنون 30 طرح با محوریت های مختلف از جمله مهندسی، علوم انسانی، فرهنگی و سایر زمینه‌ها دریافت شده است که می توانند با همکاری دانشگاه های داخل و فرانسوی عملیاتی شوند و امیدواریم تا پایان سال میزان این همکاری ها جهش بیشتری یابد.

سالار آملی گفت: روش های نوین پردازش سیگنال در شناسایی صرع در مغز و حائل های فرهنگی را دو نمونه از این طرح برشمردند که با همکاری اساتید و دانشگاه های ایرانی و اساتید و دانشگاه های فرانسوی در حال انجام است.

وی درادامه افزود: دانشگاه های صنعتی امیرکبیر، تربیت مدرس، صنعتی شریف و برخی دیگر از دانشگاه های مطرح کشور هم اکنون در حال همکاری با دانشگاه های فرانسه هستند.

تعداد بازدید : 630

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید