شرایط و ضوابط پذیرش اتباع خارجی در دانشگاه‌های کشور اعلام شد

شرایط و ضوابط پذیرش اتباع خارجی در دانشگاه‌های کشور اعلام شد

شرایط و ضوابط پذیرش اتباع خارجی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور اعلام شد.

 اتباع غیر ایرانی شرکت کننده در آزمون سراسری سال 1393، باید علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی این آزمون، بند مربوط را در تقاضانامه ثبت‌نام اینرنتی، علامتگذاری کرده باشند. بدیهی است چنانچه اتباع غیر ایرانی که در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی این آزمون قرار گیرند، در زمان ثبت‌نام بند 23 تقاضانامه را علامتگذاری نکرده باشند، پذیرش آنان لغو خواهد شد.

براساس این گزارش، فقط اتباع غیرایرانی مقیم جمهوری اسلامی ایران منوط به داشتن یکی از مدارک اقامتی شناسایی معتبر در گزینش شرکت داده می‌شوند.

اتباع غیرایرانی مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در مناطق ممنوعه تردد و اسکان اتباع خارجی نیستند و بدیهی است در صورت پذیرش و اعلام قبولی داوطلبان غیر ایرانی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی واقع در مناطق ممنوعه، پذیرش آنان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی آن مناطق، «کان لم یکن» تلقی می‌‌شود.

توضیح و فهرست مناطق ممنوعه تردد و اسکان برای این داوطلبان، در سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور درج شده است.

براساس این گزارش، پذیرش اتباع غیرایرانی در رشته‌هایی که منجر به ایجاد تعهداتی برای جمهوری اسلامی ایران شود (از جمله تعهدات استخدامی) و رشته‌های خاص و حساس اکیداً ممنوع است. توضیح و فهرست این رشته‌ها نیز در سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور درج شده است.

تعداد بازدید : 639

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید