تصویب کارشناسی ارشد اقتصاد اطلاعات/ راه‌اندازی دکتری مدیریت اطلاعات و دانش

تصویب کارشناسی ارشد اقتصاد اطلاعات/ راه‌اندازی دکتری مدیریت اطلاعات و دانش

سرپرست کميته برنامه ريزی علم اطلاعات و دانش شناسی وزارت علوم، تحقيقات و فناوری از تصویب برنامه های کارشناسی ارشد اقتصاد اطلاعات و دکتری مديريت اطلاعات و دانش در نشست سرپرستان گروه های برنامه ريزی وزارت علوم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر جعفر مهراد با اعلام این خبر افزود: این برنامه های درسی در نشست سرپرستان گروه های برنامه ريزی که به دعوت مدير کل برنامه ريزی آموزش عالی وزرات علوم، تحقيقات و فناوری برگزار شده بود، مطرح و تصویب شد

مهراد افزود: رشته اقتصاد اطلاعات به عنوان يک رشته مستقل و زير چتر علم اطلاعات و دانش شناسی قرار دارد. اين برنامه در 32 واحد طراحی شده که شامل 22 واحد درس های الزامی، 4 واحد درس های اختياری و 6 واحد پايان نامه است.

سرپرست ISC خاطرنشان کرد: علاوه بر درس های فوق، 4 واحد درس های جبرانی نيز در نظر گرفته شده است که شامل اقتصاد خرد به ارزش 2 واحد الزامی برای ورودی های دارای مدرک کارشناسی غير از رشته و گرايش های اقتصاد و مبانی علم اطلاعات و دانش شناسی الزامی برای ورودی های دارای مدرک کارشناسی غير از علم اطلاعات و دانش شناسی است.

وی هدف از طراحی و تصويب رشته اقتصاد اطلاعات را تربيت دانش آموختگانی عنوان کرد که مسائل اقتصادی مربوط به توليد، توزيع و مصرف اطلاعات را بررسی و تحلیل خواهند کرد. دانش آموختگان اين رشته به گونه ای آموزش خواهند ديد که از دانش زمينه ای لازم برای کار آفرينی و اشتغال زايی در حوزه های مرتبط با کالا ها و خدمات اطلاعاتی برخوردار باشند.

سرپرست کميته برنامه ريزی و علم اطلاعات و دانش شناسی ادامه داد: در دوره دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی تنها يک گرايش تصويب و جهت اجرا به دانشگاه ها ابلاغ شده است که بازيابی اطلاعات و دانش نام دارد.

وی گفت: گرايش دوم مقطع دکتری با عنوان مديريت علم اطلاعات و دانش در 36 واحد طراحی شده است که شامل: درس های پايه 8 واحد، درس های تخصصی الزامی 6 واحد، درس های تخصصی اختياری 4 واحد و رساله 18 واحد است. علاوه بر درس های پايه و تخصصی سه درس هر کدام به ارزش 2 واحد به عنوان دروس جبرانی در نظر گرفته شده است که به صلاحديد گروه آموزشی ارائه می شود: مديريت دانش سازمانی، ذخيره و بازيابی اطلاعات و سيستم های اطلاعات مديريت.

مهراد هدف از گرايش مديريت اطلاعات و دانش در چارچوب برنامه دکتری علم اطلاعات و دانش را تربيت متخصصان برای سازماندهی و اشاعه دانش، تربيت نيروی انسانی مورد نياز بخش های دولتی و خصوصی برای مديريت دارايی های فکری و دانشی، تربيت نيروی انسانی لازم برای ارائه مشاوره مديريت دانش، تامين نيروی انسانی توانمند برای تدريس دروس مرتبط با مقوله مديريت اطلاعات و دانش در سطوح مختلف تحصيلی و زمينه سازی برای انجام تحقيقات عميق در زمينه مفاهيم، فناوری ها، نظام های مديريت دانش برشمرد

وی افزود: برنامه های ياد شده لازم است به امضاء وزير علوم، تحقيقات و فناوری برسد و پس از آن دانشگاه های متقاضی مجری اين برنامه ها خواهند بود.

تعداد بازدید : 673

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید