تولید قطعه‌ای برای رویت سیگنال‌های قلبی در ایران

تولید قطعه‌ای برای رویت سیگنال‌های قلبی در ایران

چست الکترود قطعه‌ای است که برای نشان دادن سینگال‌های قلبی در زمینه پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد که برای اولین‌بار یک شرکت دانش بنیان اقدام به تولید این قطعه در کشور کرده است.

مهدی ملکی مخترع چست الکترود در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: چست الکترود قطعه‌ای است که در پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد و برای تست ورزش، اتاق عمل و مونیتورینگ کردن از این قطعه استفاده می شود.

وی با بیان اینکه این قطعه یکبار مصرف است، افزود: چست الکترود سیگنال‌های قلبی بیمار را برای پزشک قابل مشاهده می کند و بدون این قطعه، مشاهده سیگنال‌های قلب، امکان پذیر نیست.

ملکی عنوان کرد: چست الکترود در دو سایز مختلف برای کودکان و بزرگسالان که نیاز به مانیتورینگ کردن سیگنال‌های قلبی‌شان است، تولید می‌شود.

مخترع چست الکترود با توضیح اینکه چست الکترودها در دو نوع جامد و مایع نیز تولید می‌شوند، یادآور شد: چست الکترودهای مایع برای نشان دادن سریع سیگنال‌های قلب و چست الکترودهای جامد برای بیمارانی مورد استفاده قرار می گیرد که هر روز مانیتورینگ می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون چست الکترود جزء اقلام وارداتی کشور محسوب می‌شده، خاطر نشان کرد: با تولید چست الکترود در کشور، انحصار این قطعه شکسته و با استقبال خوبی روبرو شد.

این مخترع با توضیح اینکه چست الکترودها استاندارد و ایزو هستند، ادامه داد: هم‌اکنون ساخت، تولید، توزیع، واردات و صادرات چست الکترود که نوعی از تجهیزات پزشکی به شمار می‌رود، توسط یک شرکت دانش بنیان صورت گرفته است.

ملکی تصریح کرد: شرکت دانش بنیان تولیدکننده چست الکترود، اولین تولیدکننده در ایران و خاورمیانه بوده است و از لحاظ کیفیت و قیمت با همتایان اروپایی در رقابت است.

تعداد بازدید : 572

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید