اعلام نتایج اولیه بورس خارج از كشور

اعلام نتایج اولیه بورس خارج از كشور

اسامي داوطلبان واجد شرايط اوليه بورس خارج از كشور در آزمون دكتري سال 93 که در زمان انتخاب رشته متقاضی بورس خارج بودند، منتشر شد که این افراد می توانند برای تشکیل پرونده به سازمان امور دانشجویان مراجعه کنند.

متقاضيان شركت در آزمون نيمه متمركز دكتري (Ph.D) سال 93 كه در زمان انتخاب رشته مطابق با مندرجات دفترچه راهنماي ­آزمون مذكور، متقاضي بورس خارج از كشور بوده و براساس اطلاعيه 15 اردیبهشت ماه 93 نتيجه آنان در رابطه با بورس اعزام به خارج از كشور در كارنامه آزمون دكتري مشخص شده و در مراحل مصاحبه سازمان امور دانشجويان وزارت علوم، شركت کرده­ اند، می توانند برای تشکیل پرونده مراجعه کنند.

باتوجه به اعلام سازمان امور دانشجويان افراد واجد شرايط اوليه بورس اعزام به خارج از كشور مشخص شده اند و در صورتيكه داراي شرايط و ضوابط مربوطه و همچنان متقاضي بورس خارج هستند لازم است ضمن توجه به موارد اعلام شده براي كسب اطلاعات بيشتر و تشكيل پرونده حداكثر تا تاريخ 31 شهریورماه به سازمان امور دانشجويان - اداره بورس و اعزام مراجعه کنند.

شرايط اختصاصي داوطلبان بورس خارج از كشور:

1- حداقل ميانگين (معدل) نمره­ هاي دروس كارشناسي و كارشناسي ارشد ناپيوسته به ترتيب 15 و 17 تراز شده و دوره­ هاي كارشناسي ارشد پيوسته و يا دكتراي حرفه­ اي 17.

2-حداكثر سن داوطلب در زمان تقاضا 30 سال.

تبصره 1: حداكثر سن داوطلب حسب موارد، باتوجه به شروط زير مي­ تواند افزايش يابد:

الف) ايثارگران (فرزندان و همسران شهدا، جانبازان 25درصد و بالاتر و فرزندان و همسران آنان، آزادگان و فرزندان و همسران آنان) حداكثر 33 سال.

ب) مربيان (رسمي قطعي، رسمي آزمايشي) عضو هيات علمي واجد شرايط: حداكثر 33 سال.

3-داشتن تاييد هيات مركزي جذب اعضاي هيات علمي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري.

4-پذيرفته شدگان اعزام، بايد حداكثر تا 31 شهريور سال 94 نسبت به اخذ حدنصاب نمره زبان، اخذ اعلام نياز از دانشگاهها، پذيرش مورد تاييد شوراي تخصصي اعزام، دريافت ويزا و ساير موارد اقدام كنند. بديهي است پس از اتمام زمان مذكور، قبولي فرد لغو می شود.

تبصره 2: حداقل كسب نمره زبان براي اعزام داوطلبان رشته­ هاي فني و مهندسي، كشاورزي و علوم پايه 55=MSRT و براي رشته ­هاي علوم انساني و هنر 60=MSRT و يا معادل آن در آزمون­ هاي TOLIMO،IELTS،TOEFL  تعيين شده است. داوطلبان بايد توجه داشته باشند كه افزون بر نمره مذكور، درصورتي كه دانشگاه پذيرش دهنده، قبولي و كسب نمره آزمون زبان خاصي را ملاك پذيرش خود قرار دهد، داوطلب موظف است آن شرط را تا قبل از اعزام برآورده كند.

5-كشور مورد نظر براي اعزام داوطلب به تشخيص اداره كل­ بورس و اعزام دانشجويان مشخص­ می شود.

6-دانشگاه پذيرش دهنده، استاد راهنماي خارج، موضوع رساله دكتري و استاد ناظر داخلي (يكي از اعضاي هيات علمي دانشگاه محل خدمت مرتبط با تخصص پذيرفته شده) باید در شوراي تخصصي اعزام اداره كل بورس و امور دانشجويان خارج مورد تاييد قرار گيرند.

7-سپردن وثيقه كه ميزان آن باتوجه به كشور محل تحصيل و براساس مصوبات شوراي مركزي بورس تعيين می شود.

8-طبق قانون اصلاح ماده (3) قانون اعزام دانشجو به خارج از كشور در شرايط مساوي اولويت با داوطلبان متاهل است.

9-دانشجويان شاغل به تحصيل در دوره­ هاي كارشناسي ارشد بايد تا 31 شهريور سال 93 فارغ التحصيل شوند.

10- عدم مراجعه داوطلبان واجد شرايط اوليه جهت تشكيل پرونده تا پايان شهريور ماه سال جاري به منزله انصراف است. در ضمن داوطلباني كه علاوه بر كد رشته محل­هاي بورس خارج در كد رشته محل­هاي دانشگاهها و مراكز آموزش عالي داخل بعنوان پذيرفته شده نهايي معرفي شده­ اند نيز در صورت عدم مراجعه جهت تشكيل پرونده (تا تاريخ مذكور) داوطلب انصراف از بورس خارج محسوب شده و مي­توانند در رشته قبولي نهايي داخل كشور، همانند ساير پذيرفته شدگان آزمون دكتری 93 ادامه تحصيل دهند.

ساير ضوابط :

1-امكان تبديل بورس خارج به داخل وجود ندارد.

2- اعزام داوطلبان يا مربيان آموزشي و پژوهشي واجد شرايط كه محل خدمت آتي آنان در ساير دستگاه­هاي اجرايي دولتي و غيردولتي است مشروط به تقبل 100 درصد هزينه ­ها توسط دستگاه مربوط و ارائه موافقت­نامه رسمي از دستگاه­هاي اجرايي مربوط، با مطمح نظر قراردادن ماده 61 قانون مديريت خدمات كشوري ميسر خواهد بود.

3- 3-مسئوليت هرگونه مغايرت در ميانگين دروس (معدل) و اطلاعات و مدارك مورد نظر، متوجه متقاضي ­است و در صورت اثبات تخلف در هريك از مراحل اعم از طي فرآيند بورس، حين تحصيل ­يا پس ­از پايان تحصيلات، پذيرش­ فرد، ابطال­ مي­ شود و بايد هزينه­ هاي مترتب را بپردازد.

4-اعطاي بورس تحصيلي و مزاياي ناشي از آن، صرفاً امتياز اعطايي از سوي سازمان امور دانشجويان است و در صورت تخصيص اعتبار قابل پرداخت خواهد بود.

تعداد بازدید : 543

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید