آموزش امداد برای دانشجویان علوم پزشکی

آموزش امداد برای دانشجویان علوم پزشکی

سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و معاونت دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت در راستای فزایش مشارکت دانشگاه‌ها برای ارائه خدمات داوطلبانه و انسان‌دوستانه تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

این تفاهم نامه در در حاشیه اجلاس معاونان دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، میان دکتر وحید قبادی دانا رئیس سازمان جوانان هلال احمر و دکتر محمدرضا داوود آبادی فراهانی معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت در 5 ماده تنظیم و به امضاء رسید.

بر اساس این تفاهم نامه، برنامه ریزی و آموزش دانشجویان با محور خدمات انسان دوستانه، امدادی، اجتماعی و فرهنگی، توسعه مشارکت دانشجویان در تصمیم گیری ها و فعالیت های مرتبط با هلال احمر و نیز کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه، کمک به امر سلامت جامعه و دفاع از ارزش های انسانی در قالب برنامه های امدادی، بشر دوستانه و عام المنفعه، کوشش در جهت برقراری دوستی و تفاهم ملی و بین المللی از طریق همایش و سمینارها و سایر اقدامات فرهنگی در دستور کار قرار می گیرد.

همچنین مشارکت در امر ساماندهی اوقات فراغت دانشجویان با طراحی و اجرای برنامه های مختلف، توانمندسازی اعضای کانون های دانشجویی هلال احمر و ایجاد زمینه های لازم برای تعاون و نیکوکاری جوانان دانشجو و تلاش برای ایجاد وفاق و همدلی در میان دانشگاهیان و اقشار مختلف جامعه به ویژه نیازمندان و آسیب دیدگان از دیگر بندهای تفاهم نامه است.

سازمان جوانان جمعیت هلال احمر تعهد می کند که ضمن حمایت مادی و معنوی از طرح های اجرایی، برنامه ها و پروژه های علمی - تحقیقاتی و تجهیز کانون های دانشجویی هلال احمر در راستای اهداف سازمان، برنامه ریزی و آموزش امداد و کمک های اولیه جهت دانشجویان و دانشگاهیان برای آموزش امداد و کمک های اولیه جهت دانشجویان و دانشگاهیان را برنامه ریزی کند.

برگزاری مانورهای امدادی و آمادگی در سطح دانشگاههای تحت پوشش، تهیه و ارسال کتب و نشریات، تهیه آیین نامه ها و دستورالعمل ها و اعطای مجوز فعالیت کانون های دانشجویی هلال احمر با هماهنگی معاونت دانشجویی از دیگر تعهدات این سازمان است.

همچنین معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت هم در خصوص راه اندازی کانون های دانشجویی هلال احمر ار در کلیه دانشگاه های تحت پوشش همکاری خواهد کرد.

 

همکاری و حمایت مادی و معنوی از فعالیت کانون های دانشجویی هلال احمر، اطلاع رسانی، ملزم کردن کلیه دانشجویان فارغ التحصیل به ارائه برگه تسویه حساب از کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه و عضویب دبیر کانون در شورای فرهنگی دانشگاه از دیگر فعالیت های معاونت دانشجویی وزارت بهداشت خواهد بود.

تعداد بازدید : 584

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید