20 محصول دانش‌بنیان نانو معرفي می شوند

20  محصول دانش‌بنیان نانو معرفي می شوند

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری‌ نانو معاونت علمی با اشاره به برگزاری جشنواره فناوری نانو در مهرماه از ارائه حداقل بیست نمونه اوليه محصول دانش‌بنیان مبتنی بر فناوری نانو خبر داد.

دکتر سعید سرکار با اعلام این خبر افزود: با تلاش‌های انجام شده، بر تعداد این فناوری‌های مبتنی بر نانو روز به روز افزون می‌شود و در آینده نزدیک جهش مثبتی در شرکت‌های فعال حوزه نانو اتفاق خواهد افتاد.

وی به فعالیت‌های ستاد توسعه فناوری‌های نانو معاونت علمی اشاره و بیان کرد: به تازگی مقرر شده است شبکه آزمایشگاهی فناوری‌ نانو كه سابقه چندين ساله بسيار موفقی در ارائه تمام ظرفیت آزمایشگاهی کشور تحت یک شبکه یکپارچه در اختیار به فناوران کشور داشته است، در ساير حوزه‌هاي فناوري‌هاي راهبردي فعال شود.

سرکار با بیان اینکه برای استفاده از فناوری نانو و تولید ثروت، باید یک اکوسیستم یا یک محیط رشد بالنده برای فعالیت‌ها فراهم شود، ادامه داد: در حال حاضر مرکز ثقل تمرکز ستاد ویژه توسعه فناوری نانو روی حوزه ترویج و توسعه فناوری‌های نانو، رسوخ این فناوری مهم در صنعت و افزایش رقابت‌پذیری صنایع کشور است. اعتقاد داریم اگر صنایع کشور از فناوری نانو در صنایع خود استفاده نکنند، دچار رکود و عدم رقابت‌پذیری با صنایع دیگر کشورها خواهند شد. چراکه فناوری نانو در تمام شئونات زندگی بشر از جمله صنایع تأثیر بسزایی دارد.

وی اظهار داشت: در بحث تولید علم و توسعه فناوری، جهان ایران را به رسمیت می‌شناسد و هرجا بحثی از فناوری‌های نانو است، ایران یکی از کشورهایی است که حضوری فعال و جایگاهی ویژه دارد، در عرصه بازارهای بین‌المللی هم دنیا ایران را به رسمیت شناخته و محصولات مبتنی بر فناوری‌ نانو ایرانی در جهان مقبولیت لازم را کسب کنند.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری‌ نانو معاونت علمی به فعالیت و همکاری بیش از 350 شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه فناوری نانو اشاره کرد و افزود: بیش از 350 شرکت هستند که در حوزه فناوری نانو فعالیت می‌کنند. ستاد توسعه فناوری نانو از شرکت‌هایی که محصول دارند درخواست می‌کند که محصولات خود را جهت ارزیابی ارائه دهند.

 

وی افزود: بنابراین محصول شرکت‌های دانش بنیان حوزه فناوری نانو، توسط این ستاد مورد ارزیابی نانو مقیاس قرار می‌گیرند، بدین معنا که بهره گیری از فناوری نانو در ساخت محصول بررسی و ارزیابی می‌شود. با توجه به ارزیابی‌های ستاد شرکت‌هایی که نانومقیاس گرفته و مورد تأیید ستاد قرار گرفته‌اند، بالغ بر 180 شرکت هستند. این بدان معنا نیست که باقی شرکت‌ها از این دایره خارج هستند، بلکه در فاز ارزیابی قرار دارند و روز به روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

تعداد بازدید : 557

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید