کاربرد جدید نانوذرات طلا در عمل لیپوساکشن

کاربرد جدید نانوذرات طلا در عمل لیپوساکشن

یک شرکت تازه‌ تأسیس پزشکی مدعی است که می‌توان با استفاده از نانوذرات طلا لیپوساکشن را بهبود داد به طوریکه چربی با استفاده از این نانوذرات آب شده و از بدن خارج شود.

دو برادر به تازگی شرکتی به ثبت رسانده‌اند تا به تجاری‌سازی فناوری استفاده از نانوذرات در جراحی زیبایی بپردازند. آنها قصد دارند تا از نانوذرات برای آب کردن چربی‌های بدن استفاده کنند. در حال حاضر آزمایش‌هایی روی حیوانات انجام شده و گام بعدی آزمایش روی انسان خواهد بود.

هرچند لیپوساکشن یکی از رایج‌ترین روش‌های خارج کردن چربی از بدن است و در امریکا جزء مهمترین جراحی‌های زیبایی محسوب می‌شود، اما این روش هنوز اشکلاتی دارد. یک شرکت تازه‌ تأسیس مدعی است که می‌توان با استفاده از نانوذرات طلا این روش را بهبود داد به طوری که چربی با استفاده از این نانوذرات آب شده و از بدن خارج می‌شوند.

لورن ولف از محققان این پروژه می‌گوید: «در طول فرآیند لیپوساکشن، یک سوزن بسیار نازک وارد بافت چربی می‌شود. حرکت این سوزن به عقب و جلو زدوده شدن چربی‌ها را به همراه دارد. در نهایت سلول‌های چربی با استفاده از مکش دستگاه و ایجاد خلاء در محیط چربی، از بدن خارج می‌شود.» مشکل اصلی در این روش، انتخابی نبودن آن است به طوری که گاهی سلول‌‌های بافت‌ غیرچربی نیز از بدن زدوده می‌شود. معمولاً لیپوساکشن موجب بروز کبودی‌هایی در بدن شده که در طولانی مدت آثار آن باقی می‌ماند و گاهی به یک درمان ثانویه برای حل مشکل کبودی نیاز است. برای حل این مشکل یک تیم پزشکی متخصص در حوزه نانوپزشکی روش جدیدی ارائه کردند.

 

آده و خالد الموتائری، دو برادر که در این پروژه با هم فعالیت دارند، با توجه به استفاده از نانوذرات طلا در مبارزه با سلول‌های سرطانی، به فکر استفاده از این روش برای درمان چاقی افتادند. آن‌ها درصدد برآمدند با تابش پرتو مادون قرمز بر نانوذرات، آن‌ها را گرم کرده و در نهایت بافت چربی در بدن را آب کنند. با این کار می‌توان سلول‌های چربی را به صورت انتخابی از بدن خارج کرد. در صورتی که دمای ایجاد شده مناسب باشد، سلول‌های چربی آب شده بدون این که بافت‌های اطراف نظیر سلول‌های عصبی آسیبی ببینند. این دو برابر شرکتی به نام ای‌لوکس مدیکال (eLux Medical) به ثبت رسانده و فناوری جدیدی به نام نانولیپو را نیز تحت لیسانس خود در آوردند. این آزمایش روی نمونه‌های حیوانی با موفقیت به انجام رسیده است و در آینده نیز به آزمون‌های انسانی پرداخته خواهد شد.

تعداد بازدید : 644

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید