برگزاری آزمون های دانشنامه پزشکی 13 شهریور

برگزاری آزمون های دانشنامه پزشکی 13 شهریور

طراحی سوالات شصت و یکمین آزمون دانشنامه تخصصی و بیست و هشتمین آزمون دانشنامه فوق تخصصی پزشکی با حضور اعضای هیت علمی در دانشکده پرستاری مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی آغاز شد.

طراحی  سوالات این دوره از آزمونهای بورد تخصصی و فوق تخصصی با حضور دکتر ضیائی معاون آموزشی وزارت بهداشت، دکتر پیوندی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و جمع کثیری از اساتید طراح سوال دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور آغاز شد .

دکتر سید امیر محسن ضیایی معاون آموزشی وزارت بهداشت در حاشیه جلسه طراحی سوالات آزمون، آزمون بورد تخصصی و فوق تخصصی را بزرگترین امتحان در کشور از نظر ارزش و اعتبار در سطح وزارت علوم و بهداشت عنوان کرد و آن را ملاکی برای عضویت در هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی کشور برشمرد.

وی با اشاره به این که آزمون های مذکور روز پنجشنبه 13 شهریورماه برگزار می شود، گفت: در این دروه از آزمون دانشنامه فوق تخصصی 311 داوطلب شرکت دارند که 88 نفر از آنان را خانم ها و 223 نفر از شرکت کنندگان را آقایان تشکیل داده اند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: بیشترین داوطلبان شرکت کننده در آزمون دانشنامه فوق تخصصی در رشته گوارش و کبد بالغین و  کمترین شرکت کنندگان مربوط به  رشته جراحی کودکان هستند

ضیایی همچنین با اشاره به آمار داوطلبان شرکت کننده در شصت و یکمین آزمون دانشنامه تخصصی گفت: در این دوره از آزمون تخصصی 3421 داوطلب در 26 رشته تخصصی ثبت نام کرده اند که 1570 نفراز آنان را خانمها و 1851 نفر از آنان را  آقایان تشکیل می دهند. بیشترین آمار داوطلبان در شصت و یکمین آزمون دانشنامه تخصصی مربوط به رشته بیماریهای داخلی با 433 نفر شرکت کننده و کمترین آمار را مربوط به  رشته طب هوا و فضا با سه نفر شرکت کننده است.

تعداد بازدید : 557

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید