اعلام زمان اعلام نتایج 3 آزمون کشوری / تکمیل ظرفیت ارشد و دکتری در مهرماه

اعلام زمان اعلام نتایج 3 آزمون کشوری / تکمیل ظرفیت ارشد و دکتری در مهرماه

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور زمان اعلام نتایج آزمون های فنی حرفه ای، کاردانی به کارشناسی، کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و پذیرش کارشناسی ارشد و دکتری در پردیس های خودگردان را اعلام کرد.

دکتر حسین توکلی در نشست خبری امروز در محل سازمان سنجش افزود: در آزمون فنی حرفه ای که در روزهای 23 و 24 مردادماه برگزار شده 284 هزار نفر ثبت نام کردند که ظرفیت پذیرش 222 هزار نفر است. نتیجه این آزمون هفته آخر شهریورماه اعلام می شود.

وی افزود: نتایج آزمون کاردانی به کارشناسی نیز هفته آخر شهریورماه اعلام می شود. در این آزمون 216 هزار و 499 نفر ثبت نام کرده اند و ظرفیت پذیرش 219 هزار نفر است.

توکلی خاطرنشان کرد: آزمون پردیس های خودگردان برای پذیرش کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین دوره های مجازی کارشناسی ارشد 21 شهریورماه برگزار می شود . ظرفیت دوره دکتری 1561 نفر است و تعداد 24 هزار و 88 نفر ثبت نام کرده اند و ظرفیت دوره کارشناسی ارشد هم 21 هزار و 513 نفر است که در این دوره 21 هزار و 339 نفر ثبت نام کرده اند.

وی اضافه کرد: نتایج آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور اواسط مهرماه اعلام می شود . تعداد 78 هزار نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند که 7 هزار و 750 نفر در این آزمون پذیرفته می شوند.

 

مشاور عالی سازمان سنجش درباره تکمیل ظرفیت در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی گفت: پس از برگزاری آزمون های پذیرش ارشد و دکتری پردیس های خودگردان و بعد از اعلام نتایج پردیس ها در آخر شهریورماه و ثبت نام دانشگاه ها، فرآیند تکمیل ظرفیت در این دو مقطع در نیمه دوم مهرماه انجام می گیرد.

تعداد بازدید : 531

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید