تولیدکنندگان محصولات زنجیره‌ای پویانمایی ایرانی حمایت می‌شوند

تولیدکنندگان محصولات زنجیره‌ای پویانمایی ایرانی حمایت می‌شوند

ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اعلام فراخوان، از تولیدکنندگان و طراحان نوشت‌افزار شخصیت‌های محبوب پویانمایی(کارتون) کشورمان حمایت می‌کند.

به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی در راستای ترویج و احیای فرهنگ ایرانی اسلامی با اعلام فراخوان از تولید کنندگان و طراحان نوشت افزار برگرفته از شخصیت‌های محبوب پویانمایی (کارتون) کشورمان حمایت مادی و معنوی به عمل می‌آورد.

بنابراین گزارش، این اقدام در راستای پیوند تولید کنندگان با تهیه کنندگان این شخصیت‌های پویانمایی انجام می‌شود تا مانع خروج ارز از کشور شود. همچنین جلوگیری از الگوبرداری اشتباه کودکان و نوجوانان از شخصیت‌های کارتونی غربی از دیگر اهداف این حمایت مادی و معنوی به شمار می‌رود.

ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با دستور مستقیم سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور تحقق این امر تا کنون با دو گروه تولید کننده و شرکت سازنده نسل اندیشه سبز مذاکراتی انجام داده که نتایج آن مثبت بوده است.

بر اساس این مذاکرات مجوز ساخت شخصیت‌های پویانمایی طراحی شده از سوی این گروه‌ها با حفظ مالکیت به تولیدکنندگان فروخته می شود تا از این طریق به تولید نوشت افزار، اسباب بازی، تی شرت، عروسک و بازی‌های رایانه‌ای بپردازند.

براساس مذاکرات انجام شده از سوی کارشناسان این ستاد با شبکه پویا، تهیه کنندگانی که از سوی ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به این شبکه معرفی شوند به شرط واسطه گر نبودن تهیه کننده مشمول دریافت مجوز رایگان تولید شخصیت‌های کارتونی طراحی شده از سوی این شبکه می‌شوند.

بنابر این گزارش، ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نتایج حاصل از رایزنی‌های انجام شده با تولیدکنندگان و شرکت سازنده نسل اندیشه سبز حکایت از این دارد که کارشناسان این مجموعه‌ها در پی طراحی شخصیت پویانمایی جدید برای ورود به عرصه شخصیت‌های پویانمایی ایران هستند و رو نمایی از محصولات زنجیره‌ای این پویانمایی‌ها در دهه فجر سال جاری انجام می‌شود.

این در حالی است که کارشناسان ستاد به مایل جذب تولیدکنندگان برای تولید نرم افزار، بازی‌های کامپیوتری و تزئینات روی میز با شخصیت‌های عروسکی قدیم چون شهر موش‌ها، کلاه قرمزی، مجموعه شکرستان نیز هستند.

علاقه مندان برای اعلام آمادگی و دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 83532296 تماس بگیرند یا با ارسال طرح‌های پیشنهادی خود به نشانی اینترنتی ir.stdc@isti به جمع تولیدکنندگان این محصولات زنجیره‌ای بپوندند و از حمایت‌های مادی و معنوی تعیین شده از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بهره مند شوند.

 

همچنین پایگاه اطلاع رسانی ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی به نشانی ir.Stdc.isti قابل مشاهده برای کاربران علاقه مند به حوزه فرهنگ و هنر است.

تعداد بازدید : 568

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید