ماسک های نانویی به بازار می‌آیند/ جذب گردوغبار 2.5 میکرونی

ماسک های نانویی به بازار می‌آیند/ جذب گردوغبار 2.5 میکرونی

ماسک های تنفسی نانوالیافی که در سال های گذشته توسط محققان ایرانی ساخته شد تا دو هفته دیگر وارد داروخانه ها می شود.

ابوالقاسم کوچک -عضو هیات مدیره تولید کننده ماسک های تنفسی با نانوالیاف ها "پاکدام" در گفتگو با خبرنگار مهر گفت:این ماسک ها که با نانوالیاف برای جذب ریزگردها و عوامل بیماری زا مورد استفاده قرار می گیرد، تاییدیه خود را از وزارت بهداشت گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خط صنعتی ماسک تنفسی با الیاف نانو راه اندازی شده اذعان داشت: اکنون می توان از آن به عنوان یک محصول تجاری سازی شده نام برد.

کوچکی با اشاره به اینکه ظرف هفته آینده این ماسک برای اولین بار در داروخانه ها دیده می شود،اظهار داشت:این ماسک ها در محیط های عمومی و برای افرادی که نسبت به ریز گرد ها و آلاینده های محیطی حساسیت دارند،مورد استفاده قرار می گیرد.

وی در خصوص مزیت های ماسک تنفسی با نانوالیاف  توضیح دادو گفت:این ماسک ها متناسب برای به کارگیری در بیمارستان هاو اتاق های عمل برای عدم انتقال عوامل بیماری زا،قابل استفاده برای حجاج و زائرین عتبات عالیات و همچنین برای ارگان های دولتی(پلیس راه و شهرداری)،صنایع بزرگ خیلی کاربردی است.

 

وی ماسک های معمولی را با ماسک نانویی مقایسه کرد و گفت: ماسک با نانوالیاف قابلیت جذب گردوغبار 2.5 میکرونی، ذرات زیر میکرون تا99درصد و جذب انواع ویروس ها،باکتری و عوامل بیماری زا را دارد این در صورتی است که ماسک های معمولی تنها قابلیت جذب گردو غبار 2.5 میکرونی را دارد.

تعداد بازدید : 552

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید