3 ایده دانشجویان امیرکبیر موفق به جلب سرمایه گذار شد

3  ایده دانشجویان امیرکبیر موفق به جلب سرمایه گذار شد

در دومین رویداد ملی ایده بازار در دانشگاه صنعتی امیر کبیر 7 ایده پرداز ،ایده های خود را برای جلب سرمایه گزار ارائه دادند که 3 ایده پرداز موفق به جلب سرمایه گزار شدند.

علی علیزاده - دبیر اجرایی دومین رویداد ملی ایده بازار دانشگاه صنعتی امیرکبیرگفت: تعداد ایده‌های ارسالی در این رویداد 202 ایده از کل کشور بوده که از این تعداد ایده‌های ارسالی، پس از داوری 7 ایده انتخاب شد.

وی با بیان اینکه در این دوره هیات علمی و صاحبان ایده و سرمایه حضور دارند اظهار داشت:در این دوره 3 ایده انتخاب نهایی شدند که به نفر اول 2 میلیون تومان، نفر دوم یک و نیم میلیون تومان و به نفر سوم یک میلیون تومان اعطا می شود و علاوه بر آن از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و یکی از حامیان این رویداد مبلغ 10 میلیون تومان برای تکمیل طرح اعطا می‌شود.

وی با اشاره به موفقیت‌های دور اول این رویداد، اظهار داشت: در دور اول دو طرح "نوار چسب فلورسانت" و "استفاده از ضایعات مواد معدنی برای تزئینات داخل ساختمان" به مرحله تولید انبوه رسیدند و طرح "ساندویج به سبک شما" در حال مذاکره برای عقد قرارداد با سرمایه گذار است.  

به گفته دبیر اجرایی دومین رویداد ایده بازار 7 ایده منتخب شامل تولید آرشه-وارهون، راه اندازی خط تولید خمیر فلزی، ردیاب سیستم عصبی، طراحی بازی ملی، کفروب مکانیکی، موس دستکشی و هدرز صدای متغیر بوده است.

به گزارش مهر، رویداد ایده ‌بازار در راستای افزایش روحیه کارآفرینی و کسب و کار توسط مرکز ایده ‌پردازی و کارآفرینی اداره کل انجمن‌های علمی دانشجویی و امور المپیادهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای اولین بار در سال ۹۲ از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

در این رویداد شرکت کنندگان به سوال "چگونه می‌توان شغل و کارآفرینی را ایجاد کرد که پس از دو سال سرمایه اصلی بازگردد و از سال سوم حداقل 50 میلیون تومان سودآوری داشته باشد" پاسخ دادند. در این راستا 202 ایده به دبیرخانه این مسابقه ارسال شد که از این تعداد 7 ایده برای شرکت در مرحله نهایی انتخاب شدند.

در پایان ایده‌های ارائه‌ شده توسط داوران متخصص امتیازدهی و ایده‌های برتر انتخاب ‌شدند. بر اساس رای داوران در این دوره از ایده بازار دو ایده "کفروب مکانیکی" و " طراحی بازی ملی" حائز رتبه دوم و ایده "موس دستکشی" حائز رتبه سوم شد.بر اساس رای داوران رویداد ایده بازار از میان 7 ایده منتخب رویداد ایده بازار که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، 2 ایده حائز رتبه دوم و یک ایده موفق به کسب رتبه سوم شد.

تعداد بازدید : 556

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید