تصفیه پساب‌های صنعتی با نانو/ جداسازی آلایندگی‌ در کمتر از 30 ثانیه

تصفیه پساب‌های صنعتی با نانو/ جداسازی آلایندگی‌ در کمتر از 30 ثانیه

محققان ایرانی موفق به ساخت پکیجی شدند که در کمتر از 30 ثانیه، باسرعت بالا می تواند پساب های صنعتی را با هر نوع آلودگی تصفیه کند

سعید بازگیر - ایده پرداز پکیج تصفیه پساب های صنعتی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: امروزه حجم زیادی از فاضلاب های حاوی مواد نفتی در سراسر دنیا تولید می شود و از آنجایی که این فاضلاب ها نمی توانند به شبکه فاضلاب و محیط وارد شوند برای رعایت استانداردهای زیست محیطی لازم است مواد آلاینده آنها حذف شود.

وی گفت: از این رو حذف مواد نفتی در راستای بازیافت مواد نفتی و استفاده مجدد از آب نیز اهمیت پیدا می کند که استفاده از روش های کنونی برای جداسازی و تصفیه پساب ها مشکلات فرایندی و هزینه های زیادی را ایجاد کرده است.

بازگیر عنوان کرد: ایده ساخت پکیج تصفیه پساب نفتی با ظرفیت 300 لیتر بر ساعت بر پایه فناوری نانو را به صورت پایلوت اجرایی کردیم.

وی اظهار داشت: پکیج تصفیه پساب های صنعتی بر پایه نانو مواد می تواند مواد نفتی، روغن ها، آلاینده های آلی، ذرات معلق، عوامل میکروبی و فلزات سنگین را با بازدهی بالا از آب و پساب ها حذف کند.

وی از مزیت های پکیج تصفیه پساب های صنعتی را توضیح داد و گفت: از ویژگی های قابل ذکر این پکیج، سرعت تصفیه بالا، بازدهی بالا، اشغال فضای کم، انعطلاف پذیری در طراحی و امکان ایجاد تغیرات حداقلی در ساختار آلاینده ها است.

بازگیر افزود: در فرایند کلی مورد استفاده در این پکیج از روش فیلتراسیون ائتلافی، لخته سازی سریع، فرایند جذب با استفاده از نانورس و میکروفیلتراسیون با استفاده از نانو الیاف برای شفاف سازی خروجی و رسیدن به شرایط مناسب استاندارد بهره گرفته شده است.

وی اذعان داشت: این پکیج می تواند مواد آلاینده با هر مقدار آلودگی را در کمتر از 30 ثانیه جدا کند.

بازگیر از کاربرد این طرح توضیح داد و اذعان داشت: تصفیه انواع پساب در صنایع نفت و گاز، پالایشگاهها، صنایع فلزی، واحدهای فرایندهای شیمیایی، صنایع نساجی، صنایع غذایی، شیرابه دفن زباله، آب های زیرزمینی نزدیک مخازن نگهداری، آب بویلر در نیروگاها، آب فرایندی کارخانجات، کارواش ها،صنایع حمل و نقل و کشتیرانی و بسیاری از این صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.

تعداد بازدید : 562

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید