دستورالعمل بورس تحصیلی داخل اعلام شد/ شرط معدل 15 و 17 برای دوره کارشناسی و ارشد

دستورالعمل بورس تحصیلی داخل اعلام شد/ شرط معدل 15 و 17 برای دوره کارشناسی و ارشد

دستورالعمل موقت ویژه سال 93 برای آئین نامه اجرایی اعطای بورس تحصیلی داخل کشور اعلام شد که بر اساس آن معدل دوره کارشناسی متقاضی باید حداقل 15 و معدل دوره کارشناسی ارشد وی باید حداقل 17 باشد .

در تبیین موادی از آیین نامه اجرای اعطای بورس داخل کشور موارد زیر برای دانشجویان دکتری متقاضی استفاده از بورس تحصیلی داخل کشور در سال 93 ضروری است.

براساس ماده یک: متقاضیان بورس (دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره دکتری ) علاوه بر احراز شرایط ماده 4 آیین نامه باید شرایط زیر را نیز دارا باشند .

الف- شرایط تحصیلی: متقاضی باید در بین دانشجویان تحصیلی خود در دوره کارشناسی ارشد حائز 10 درصد اول رتبه‌ها بین ورودی‌های همزمان خود در دانشگاه محل تحصیل بوده و نیز معدل دوره کارشناسی متقاضی حداقل 15 و معدل دوره کارشناسی ارشد وی باید حداقل 17 باشد.

تبصره: تمام دوران تحصیلی متقاضی باید به صورت حضوری و تمام وقت برگزار شده باشد.

ب: شرایط سنی: سن متقاضیان دردوره پذیرش در دوره دکتری نباید بیش از 30 سال باشد (مدت خدمت سربازی به آن اضافه می شود)

ماده 2: در جذب متقاضیان بورس علاوه بر اولویت های مندرج در ماده 5 آیین نامه تصریح می شود که در شرایط یکسان اولویت جذب ابتدا با خانواده درجه یک شاهد و ایثارگر سپس داوطلبان بومی و سپس داوطلبان متاهل است.

ماده 3: به منظور اطمینان از اجرایی شدن ماده 8 آیین نامه لازم است متقاضیان شاغل و متعهد به دستگاه های اجرایی و سایر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی موافقت انتقال از دستگاه مربوط به دانشگاه جایابی شده را پیش از ثبت نام ارایه کنند.

ماده 4: بررسی احراز شرایط،صلاحیت ها و اولویت ها در اعطای امتیاز بورس برعهده سازمان اموردانشجویان است.

تبصره یک: به منظور افزایش دقت در تشخیص صلاحیت های علمی متقاضیان از آنها مصاحبه حضوری به عمل خواهد آمد .

تبصره 2: متقاضی باید در فراخوان جذب اعضای هیات علمی شرکت کرده باشد.

تبصره 3: مسئولیت هرگونه اشتباه و مغایرت در اطلاعات تحصیلی و فعالیت های آموزشی و پژوهشی ارایه شده متوجه متقاضی است و در صورت احراز تخلف اداره کل بورس می تواند ضمن لغو پذیرش و بورس دانشجو نسبت به برآورد خسارت و مطالبه آن اقدام کنند.

ماده 5: زمان تحویل درخواست متقاضی به اداره بورس داخل همراه با مدارک لازم شامل سوابق تحصیلی نباید بیش از سه سال از آغاز تحصیل در دوره دکتری گذشته باشد.

ماده 6: متقاضیان جذب در دانشگاه های تک جنسیتی باید از همان جنس باشند.

ماده 7: لازم از دانشگاه متقاضی جذب دانشجوی بورسه همزمان با معرفی وی به سازمان صورت جلسه هیات اجرایی جذب و فرم تکمیل شده حاوی شرایط و اولویت های مندرج درآئین نامه و و این دستورالعمل را به همراه اظهار نظر علمی گروه آموزشی یا پژوهشی مربوط به اداره کل بورس ارسال کنند.

ماده 8: از آنجا که دانشجوی بورسیه باید به طور تمام وقت به تحصیل اشتغال داشته و شغل دیگری نداشته باشد در راستای مواد 9 تا 15 آیین نامه اجرایی اداره کل بورس می تواند در صورت احراز هرگونه تخلف از مقررات و یا کوتاهی در امر اشتغال به تحصیل و ارسال گزارش های لازم امتیاز بورس را از دانشجوی بورسیه سلب و مقرری وی را قطع کند. که دراین صورت جایابی نیز منتفی خواهد شد.

بورس تحصیلی امتیاز اعطائی از طرف سازمان امور دانشجویان است و این سازمان پس از احراز صلاحیت های لازم در صورت وجود اعتبار اقدام میکند.

تعداد بازدید : 597

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید