بانک با سود 12درصد به شرکت‌های دانش بنیان کمک می‌کند

بانک با سود 12درصد به شرکت‌های دانش بنیان کمک می‌کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: قرار است بانک با سود 12 درصد به شرکت‌های دانش بنیان کمک کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید میرزاده در حاشیه بازدید از پانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری با اشاره به اینکه این دانشگاه توجه خاصی به امر پژوهش دارد، گفت: بنا داریم تا در سال آینده 15 درصد بودجه دانشگاه آزاد را به امر پژوهش اختصاص دهیم؛ در حالی که امسال تنها هشت درصد بودجه دانشگاه به پژوهش‌ها تخصیص یافته است.

وی عنوان کرد: این دانشگاه برای کمک به شرکت‌های دانش بنیان در قالب دسترسی به آزمایشگاه‌ها، کمک‌های بلاعوض و وام‌های کم بهره برنامه‌هایی دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه با سیستم‌های بانکی صحبت‌هایی شده، افزود: قرار است بانک با سود 12 درصد به شرکت‌های دانش بنیان کمک کند.

میرزاده خاطر نشان کرد: در حال حاضر دانشگاه آزاد دارای 53 مرکز رشد و 419 واحد فناور و شرکت دانش بنیان است که قرار است تا پایان سال 1396، 150 مرکز رشد و 800 شرکت دانش بنیان را ایجاد کنیم.

وی همچنین از ایجاد پارک‌های علمی و فناوری استانی خبر داد و گفت: از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد، ایجاد پارک‌های علمی و فناوری در 33 استان کشور تا پایان سال 96 است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص آزمایشگاه ملی این دانشگاه، توضیح داد و گفت: این آزمایشگاه در واحد تهران ـ شمال در حال ساخت است و تا پایان امسال، فضای فیزیکی این دانشگاه آماده می‌شود. در فاز اول راه‌اندازی این آزمایشگاه، بودجه‌ای به اندازه 60 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی اظهار داشت: دانشگاه آزاد در راستای توسعه پژوهشی برای رفع نیاز کشور و کاهش وابستگی به کشورهای خارجی همراه با توسعه فناوری و تجاری‌سازی فعالیت می‌کند.

میرزاده یادآور شد: یکی از راه‌های کاهش وابستگی دانشگاه به شهریه دانشجویان، توسعه اقتصاد دانش بنیان این دانشگاه است که با تشکیل شورای اقتصاد دانش بنیان در سال گذشته می‌توانیم از محصولات دانش بنیان حمایت کنیم تا ایده‌ها به محصول و تولید نمونه صنعتی برسد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در حال حاضر نزدیک به 1.7 میلیون دانشجو و بیش از 58 هزار هیات علمی مستقر در دانشگاه آزاد وجود دارد.

وی عنوان کرد: ما به اندازه 10 سال زمان داریم تا به فرمان مقام معظم رهبری در زمینه علم و فناوری برسیم و تا پایان برنامه چشم‌انداز کار کنیم تا 50 درصد تولید ناخالص ملی ایران از طریق اقتصاد دانش بنیان تامین شود.

تعداد بازدید : 497

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید