رتبه بندی بیشترین مشکلات امنیتی در سیستم عاملها/ اپل در صدر

رتبه بندی بیشترین مشکلات امنیتی در سیستم عاملها/ اپل در صدر

مرکز ماهر طبق بررسی های یک موسسه تحقیقاتی، رتبه بندی سیستم عامل ها را به لحاظ دارا بودن مشکلات امنیتی اعلام کرد که در این رده بندی، بیشترین مشکلات امنیتی در Mac OS X & iOS اپل کشف شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت امنیتی GFI اعلام کرد که پلتفرم های دسکتاپ و موبایل اپل نسبت پلتفرم های ویندوز و لینوکس آسیب پذیری بیشتری دارند.

محقق امنیتیCristian Florian  گفت: OS X با ۱۴۷ آسیب پذیری در صدر قرار دارد و پس از آن iOS با ۱۲۷ آسیب پذیری در رده دوم جای می گیرد. همچنین پلت فرم های لینوکس با ۱۱۹ آسیب پذیری و ویندوز با ۳۶ آسیب پذیری در رده های بعدی قرار می گیرند.

در این گزارش نیز به سطح مخاطره آمیز بودن هر یک از این آسیب پذیری ها پرداخته شده و توضیح داده که شدت این آسیب پذیری ها در OS X بیشتر از مابقی پلتفرم ها است.

Florian  در وبلاگی نوشت: سال ۲۰۱۴، از نظر امنیتی سال سختی برای کاربران لینوکس بوده است زیرا تعدادی از مهم ترین مشکلات امنیتی در این سال برای برنامه های کاربردی که معمولا بر روی پلت فرم لینوکس اجرا می شوند، گزارش شده است. به عنوان مثال، Heartbleed یک آسیب پذیری بحرانی در OpenSSL بود و Shellshock یک آسیب پذیری در GNU Bash بود.

بیش از ۸۰ درصد از مشکلات مربوط به برنامه های کاربردی شرکت های ثالث بوده است و مشکلات مربوط به سیستم عامل تولیدکنندگان تنها ۱۳ درصد را شامل می شود.

Florian  در ادامه نوشت: در نهایت، ادمین های IT باید به تمامی محصولات روی شبکه توجه کنند و تمرکز خود را تنها بر روی محصولات دارای آسیب پذیری محدود نکنند. هر یک از محصولات نرم افزاری در هر زمانی می تواند مورد سوء استفاده قرار گیرد و یکی از کلیدهای جلوگیری از این مشکلات، نصب اصلاحیه ها و به روز بودن نرم افزارها است.

تعداد بازدید : 683

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید