کشف دارویی برای درمان هپاتیت نوع ب

کشف دارویی برای درمان هپاتیت نوع ب

محققان با استفاده از نوع خاصی از داروی سرطان موفق به از بین بردن ویروس هپاتیت ب در مدل های بالینی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان استرالیایی موفق به کشف دارویی برای درمان ویروس هپاتیت ب شده اند تا استرالیایی های مبتلا به این بیماری جزو اولین افرادی باشند که درمان می شوند. این دارو در مدل های بالینی با موفقیت صد درصدی برای حذف ویروس هپاتیت ب روبرو شده است. هپاتیت ب نوعی بیماری ویروسی در انسان‌ هاست که به کبد بیشترین آسیب را می‌ زند. ویروس این بیماری یکی از جدی‌ ترین انواع هپاتیت را سبب می‌ شود.

اکنون پزشکان امیدوارند تا با آزمایش این دارو بر نمونه های انسانی بتوانند درمان دارویی برای عفونت هپاتیت ب یافته باشند. این دارو می تواند درمان ویروس هایی نظیر HIV را نیز به دنبال داشته باشد.

در این مطالعه، محققان از ترکیب داروی سرطان Birinapant و داروی ضد ویروسی Entecavir برای از بین بردن عفونت هپاتیت ب در صدها تست پزشکی و مدل بالینی استفاده کردند. دکتر
Pellegrini
سرپرست این تیم تحقیقاتی می گوید: «آزمایشات اولیه این دارو از دسامبر سال ۲۰۱۴ میلادی آغاز شده و مطالعات بیشتر در این رابطه ادامه دارند

کبد برای مقابله با عفونت پیام هایی را ارسال کرده و سلول ها به مبارزه علیه عفونت می پردازند در صورتی که در مواجه با ویروس هپاتیت ب این ارتباط و هماهنگی از بین رفته و سلول ها به مبارزه با عفونت نمی پردازند. محققان استرالیایی معتقدند با استفاده از این دارو می توان مانع از قطع این ارتباط شده و سلول ها با قدرت بیشتری به حذف و از بین بردن عفونت ها می پردازند.

تعداد بازدید : 505

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید