فرآیند قیمت‌گذاری سوخت‌های زیستی هموار می شود

فرآیند قیمت‌گذاری سوخت‌های زیستی هموار می شود

رئیس یکی از کارگروه های ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی از بررسی راهکارهایی برای تعیین قیمت سوختهای فسیلی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر میثم طباطبایی - رئیس کمیته سوخت های زیستی کارگروه بیوتکنولوژی محیط زیست گفت: با توجه به آلودگی های محیط زیست و بالا بودن میزان آلایندگی ناشی از سوخت های فسیلی در کشور، ضرورت استفاده از سوخت های زیستی چند برابر شده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه استفاده از سوخت های زیستی یک ضرورت محسوب می شود باید دولت نیز برای فراهم شدن شرایط استفاده از این سوخت ها به ستاد توسعه زیست فناوری کمک کند.

به گفته طباطبایی، شرکت هایی در کشور هستند که توانایی تولید سوخت های زیستی را دارند به همین دلیل در صورت همکاری دولت می توانیم تولید و استفاده از سوخت های زیستی در کشور را توسعه دهیم.

وی گفت: استفاده از روغن های پسماند خوراکی برای تولید گازوئیل زیستی و توسعه تولید اتانول زیستی سوختی از طرح های ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی است.

طباطبایی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هنوز برای سوخت های زیستی قیمتی تعیین نشده است برای عرضه آن در کشور به موفقیت چندانی دست نیافته‌ایم.

وی گفت: تعیین قیمت برای سوخت های زیستی در ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی در جریان است که پس از نهایی شدن، قیمت ها برای تصویب به نهادهای زیربط پیشنهاد می شود.

طباطبایی بیان کرد: سایر زیرساختهای لازم جهت تولید و استفاده از سوختهای زیستی در کشور نظیر ایجاد تعاریف لازم در وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین استانداردهای لازم در سازمان ملی استاندارد ایران، مهیا شده است و با توجه به سازماندهی بخش خصوصی توسط کارگروه بیوتکنولوژی محیط زیست ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و آمادگی این بخش، در صورت تعیین قیمت، امکان ورود تدریجی این فرآورده های استراتژیک به سبد حاملهای انرژی در کشور وجود دارد.

وی اظهار داشت: تخصص و توانایی دستیابی به اهداف تعیین شده در کمیته سوخت های زیستی وجود دارد زیرا کمیته سوخت های زیستی ترکیبی است از بهترین متخصصان کشور در زمینه انواع سوختهای زیستی، دبیر انجمن خودروسازان، مدیرکل قوای محرکه وزارت صنایع، نماینده سازمان محیط زیست، رئیس مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو، مدیرکل دفتر حمل ونقل عمومی و ترافیک شهری وزارت کشور، رئیس و دبیر کمیته استاندارد سوخت های زیستی و برخی از اعضای هیات مدیره انجمن سوختهای زیستی ایران، که در کنار یکدیگر توانایی انجام این کار را خواهند داشت.

تعداد بازدید : 514

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید