فارغ‌التحصیلان دکتری پژوهشی تنها در مراكز پژوهشی جذب می‌شوند

فارغ‌التحصیلان دکتری پژوهشی تنها در مراكز پژوهشی جذب می‌شوند

وزارت بهداشت در پاسخ به اعتراض برخی از دانشجویان دکتری تخصصی علوم پزشکی تاکید کرد: شرح وظایف و محل خدمت فارغ التحصیلان تغییری نکرده و این افراد صرفا در مراكز تحقیقاتی جذب می شوند.

در پی اعتراض جمعی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی (دکتری و کارشناسی ارشد) رشته های علوم پایه پزشکی به بخشنامه وزارت بهداشت، این وزارتخانه پاسخی ارائه کرد

دانشجویان معترض معتقد هستند این بخشنامه جدید در پی معادل قرار دادن دکتری پژوهشی با دکتری آموزشی است و این در حالی است که دانشجویان دکتری پژوهشی بر خلاف دوره آموزشی، برای ورود به دانشگاه آزمون نداده اند. طبق آیین نامه باید در مدرک دکتری این افراد عنوان پژوهشی ثبت شود و نمی توانند به عنوان هیات علمی آموزشی کار کنند در حالی که مصوبه جدید این موارد را نقض می کند.

دکتر جمشید حاجتی دبیر شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی در پاسخ این معترضان گفت: بخشنامه جدید وزارت بهداشت در رابطه با دکتری تخصصی پژوهشی به هیچ وجه در خصوص شرح وظایف و محل خدمت فارغ التحصیلان نسبت به آیین نامه قبلی تغییری ایجاد نکرده اس و مطابق آیین نامه دوره دكتری پژوهشی، فارغ التحصیلان این دوره ها صرفا در مراكز تحقیقاتی جذب خواهند شد.

وی افزود: ابلاغ بخشنامه جدید به عنوان راه حلی در جهت یكسان سازی عناوین رشته های تحصیلی در دو مسیر جذب دانشجویان دكتری مد نظر بوده و كمیسیون مسئول تعیین عناوین رشته های تحصیلی، عنوان مدرک تحصیلی دانش آموختگان دکتری تخصصی پژوهشی را باتوجه به سوابق تحصیلی، عنوان پایان نامه و مقالات منتشر شده تعیین می کند.

حاجتی یادآورد شد: نكته مهم در این خصوص این است كه در مدارک این افراد قید می شود که موفق به اخذ مدرک دکتری تخصصی پژوهشی در رشته مربوطه شده اند.

وی اظهار داشت: مطابق آیین نامه دکتری تخصصی پژوهشی، محل خدمت دانش آموختگان این دوره در مراکز تحقیقاتی، پژوهشکده ها و پژوهشگاهها بوده و تصمیم جدیدی در این رابطه اخذ نشده است.

تعداد بازدید : 475

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید