رشته پزشکی بازنگری می شود/ ادامه تحصیل بیشتر دانشجویان در خارج

رشته پزشکی بازنگری می شود/ ادامه تحصیل بیشتر دانشجویان در خارج

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران از اجرای برنامه بازنگری در سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و پرستاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار نهر، محمد جلیلی امروز در نشست خبری گفت: برنامه پزشکی عمومی از سال ۹۰ بازنگری شده است و با نام پزشکی ۹۰ در حال برگزاری است و خروجی دانشجویان این طرح در سالهای ۹۶ و ۹۷ فارغ‌التحصیل خواهند شد. تفاوت آموزش در برنامه پزشکی ۹۰ و سایر برنامه‌های آموزشی دانشگاه پس از فارغ‌التحصیلی این افراد قابل ارزیابی است.

وی با اشاره به تغییرات و بازنگری در دو برنامه آموزشی دندانپزشکی و پرستاری گفت: برنامه بازنگری در دندانپزشکی یک برنامه کشوری بوده که مجری آن دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

وی افزود: در آموزش پرستاری نیز از سال گذشته شیوه تعامل با محیط بالینی به عنوان یک تغییر در برنامه آموزش پرستاری لحاظ شده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره برنامه پزشک خانواده گفت: پیش‌نویس برنامه آموزشی پزشک خانواده در دانشگاه علوم پزشکی تهران تهیه شده و به زودی اجرایی می‌شود.

وی درباره رتبه‌بندی آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و رتبه این دانشگاه در این طرح گفت: تحلیل نتایج رتبه‌بندی نیازمند اطلاع از شاخص‌های جمع‌آوری اطلاعات است. البته ما در مورد نحوه جمع‌آوری اطلاعات با وزارت بهداشت مکاتباتی انجام داده‌ایم و خواستار توجه به مشکلاتی که در این زمینه وجود داشت، شدیم.

جلیلی یادآور شد: به عنوان نمونه شاخص میزان ادامه تحصیل در داخل کشور برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی تهران چندان بالا نبوده و بیشتر فارغ‌التحصیلان ما در دانشگاه‌های معتبر خارجی ادامه تحصیل داده‌اند.

تعداد بازدید : 490

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید