ضوابط پوشش بیمه اجباری دانشجویان/ واگذاری امور بیمه دانشگاه‌ها

ضوابط پوشش بیمه اجباری دانشجویان/ واگذاری امور بیمه دانشگاه‌ها

براساس بخشنامه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، پوشش بیمه ای برای تمام دانشجویان شاغل به تحصیل در مراکز آموزش عالی سراسر کشور اجباری است.

با توجه به اهمیت سلامت دانشجویان و دانشگاهیان و ضرورت فراهم کردن پوشش بیمه ای مناسب با ارتقاء سطح تعهدات و خدمات، موارد ذیل جهت برنامه ریزی و اقدام برای سال تحصیلی ۹۶-۹۵ از سوی صندوق رفاه دانشجویان به دانشگاه ها ابلاغ شد.

براساس این بخشنامه، پوشش بیمه ای برای تمام دانشجویان شاغل به تحصیل در مراکز آموزش عالی سراسر کشور اجباری و پوشش درمان تکمیلی دانشجویان به صورت اختیاری بوده و دانشجویان در صورت تمایل و داشتن بیمه پایه می توانند از خدمات بیمه تکمیلی بهره مند شوند.

همچنین دراین بخشنامه آمده است، در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ صندوق رفاه دانشجویان در راستای ارتقاء سطح خدمات توام با کرامت انسانی، تعهدات حداکثری، حق بیمه حداقلی و براساس درخواست دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور اقدام به ایجاد پوشش بیمه ای فراگیر و متمرکز کرده است.

برهمین اساس و به منظور افزایش سطح تعهدات و خدمات تسهیل امور مربوط، درصدد ایجاد کنسرسیومی از دانشگاه ها، و تدوین ساز و کار مناسبی جهت انجام تمام امور بیمه ای دانشجویی و دانشگاهی از آن طریق است.

برای همین به دلیل ضیق وقت، و به بنا به درخواست تعدادی از دانشگاه‌های سراسر کشور، انجام امور بیمه ای حوادث دانشجویی و درمان تکمیلی و دانشجویان و دانشگاهیان در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ به صورت غیرمتمرکز است و پیگیری تمام امور برعهده خود دانشگاه‌ها است.

ضرورت دارد که گزارش مکتوبی از اقدامات انجام شده جهت ایجاد پوشش بیمه ای سال تحصیلی ۹۶-۹۵ (شامل سطح تعهدات، حق بیمه، و تعداد بیمه شدگان) در اولین فرصت ممکن به صندوق رفاه دانشجویان ارسال شود.

به زودی در فرصت زمانی کافی با مشورت و مشارکت دانشگاه ها و دبیران مناطق سازو کار مناسب جهت پوشش بیمه ای متمرکز و فراگیر از طریق کنسرسیوم و خرید سهام یا تاسیس شرکت بیمه برای سال آتی تهیه و تدارک خواهد شد.

تعداد بازدید : 456

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید