جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف برگزار می‌ شود

جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف برگزار می‌ شود

هشتمین جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف  VCCup۸ زمستان ۹۵ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف (VC Cup) رویدادی است که به اهتمام مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف راه اندازی شده است. این رخداد در ادامه برگزاری موفق هفت دوره قبلی جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف بوده و در حال حاضر به صورت کشوری توسعه یافته و در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود.

جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف از یک سو عرصه‌ای است برای ارائه دستاوردای فنی- پژوهشی دانشجویان، دانش آموختگان، اساتید دانشگاه‌ها، کارآفرینان، صاحبان ایده‌های کسب و کار و از سوی دیگر می تواند فضایی برای طرح نیازمندی‌های صنعت که در نهایت از رهگذر سرمایه گذاری صنعت در کسب و کارهای دانش بنیان، فرصتی را برای همکاری مؤثر و نظام مند صنعت و دانشگاه فراهم می‌آورد.

در طی مراحل این جشنواره شرکت کنندگان ضمن آشنایی با مفاهیم و اصول کسب و کار و تمرین عملی آنها بر مبنای ایده محوری و فناورانه خود، در یک محیط رقابتی نسبت به آماده سازی طرح خود جهت ارائه به نهادها و اشخاص سرمایه گذار اقدام می‌کنند.

خروجی نهایی این جشنواره  ایده‌ها و طرح‌های برتری است که ضمن برخورداری از خدمات حمایتی مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امکان سرمایه گذاری صندوق پژوهش و فناوری شریف و سایر سرمایه گذاران به منظور تجاری شدن طرح و تولید محصول مربوطه را خواهند داشت.

این جشنواره در دو بخش شامل ایده‌های نوآورانه و طرح کسب و کار در حوزه‌های IT و ICT و فنی مهندسی بر گزار می‌شود. ایده‌ها و طرح‌های شرکت کننده در هر سرفصل به طور جداگانه مورد داوری و ارزیابی قرار گرفته و برگزیدگان هر حوزه مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

برگزیدگان از جوایزی همچون جوایز نقدی، تسهیلات ارزان قیمت و امکان استقرار در مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف بهره مند می‌شوند. ضمنان امکان سرمایه گذاری صندوق شریف و سایر سرمایه گذاران در طرح‌های برگزیده نیز وجود دارد.

مهلت ارسال طرح‌ها به دبیرخانه هشتمین جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف ۱۵ مهرماه ۹۵ تعیین شده است.

از جمله اهدافی که این جشنواره در پی تحقق بخشیدن به آن‌هاست می‌توان به تشویق و تبلیغ نگاه خلاقانه و روحیه کارآفرینی، کسب اعتبار و شهرت برای کارآفرینان برتر، شناسایی کارآفرینان جوان و ناشناخته، افزایش توان کارآفرینان برای نوشتن طرح تجاری و برنامه ریزی اجرایی عنوان کرد.

از دیگر اهداف ایجاد فرصت برای صاحبان ایده تا نسبت به بازار و جنبه‌های مالی ایده خود آشنایی بیشتری پیدا کنند، فراهم آوردن شرایط برای کارآفرینان جهت بازاریابی و معرفی طرح به سرمایه گذاران، آشنایی با صاحبان صنعت با ایده‌های جدید و خلاقانه، استفاده صاحبان ایده از بازخورد کارآفرینان و مدیران برتر، پرورش نسل جدید از کارآفرینان هستند.

متقاضیان می‌توانند طرح‌های خود را با محورهای مدیریت، کسب و کار، مالی، اقتصادی؛ علوم فنی مهندسی و همچنین فناوری‌های نوین به این جشنواره ارسال کنند.

کسب و کارهای اینترنتی حوزه IT و ICT، نرم افزارهای کاربردی، بازی‌های رایانه‌ای، سیستم‌های آموزشی نوین، راه کارهای بانکی و بیمه‌ای از جمله زیر مجموعه‌های محور مدیریت، کسب و کار، مالی و اقتصادی هستند.

در محور فنی و مهندسی شرکت کنندگان می‌توانند طرح‌های خود را در حوزه‌های برق و الکترونیک، کامپیوتر، مکانیک، عمران و شهرسازی، معدن، متالوژی، هوافضا، نفت، گاز و پتروشیمی، راه و ساختمان، مدیریت شهری و ترافیک، پلیمر، خودرو، رباتیک، مکاترونیک، اپتیک و صنایع غذایی ارسال کنند. همچنین بیوتکنولوژی، نانو تکنولوژی، پزشکی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، محیط زیست و انرژی‌های نو زیرمجموعه‌های محور فناوری‌های نوین قرار می‌گیرد.

هشتمین جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف با عنوان VCCup۸ با حمایت با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف زمستان ۹۵ برگزار می‌شود.

تعداد بازدید : 354

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید