پذیرش دانشجوی شهریه ای عامل کاهش کیفیت در دانشگاه تربیت مدرس

پذیرش دانشجوی شهریه ای عامل کاهش کیفیت در دانشگاه تربیت مدرس

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس گفت: پذیرش دانشجویان شهریه ای سبب شد تا در برخی موارد دانشجویان با رتبه های ضعیف وارد دانشگاه شوند و این امر سبب کاهش کیفیت مطلوب آموزشی شد.

به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، مختار جلالی در نشست شورای دانشگاه تربیت مدرس گزارش مقایسه ای از وضعیت پذیرش دانشجویان این دانشگاه در سال های اخیر ارائه کرد.

وی افزود: در این تحلیل، پذیرش دانشجو طی سال های ۹۰ تا ۹۵ در دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت و این بررسی نشان می دهد از سال ۹۰ به بعد این دانشگاه کم کم در زمینه کسب درآمد از دانشجویان شهریه ای وارد عمل شده است.

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس اظهار داشت: با توجه به سیاست افزایش پذیرش دانشجو در سطح تحصیلات تکمیلی، دانشگاه در سال ۹۱ اقدام به پذیرش دانشجویان نیمه حضوری، ‌ مجازی و پردیس کرده و آمارها نشان می دهد در سال ۹۰ حدود ۸۲ درصد از دانشجویان دانشگاه مربوط به دوره های روزانه بودند که این رقم در سال ۹۱ به ۶۳ در صد کاهش یافت.

جلالی خاطرنشان کرد: پذیرش دانشجویان شهریه ای سبب شد تا ورودی های دانشگاه در مواردی با رتبه های ضعیف تر بتوانند وارد دانشگاه شوند و سبب کاهش کیفیت مطلوب آموزشی شد.

وی عنوان کرد: افزایش ظرفیت پذیرش سبب تراکم دانشجو در سیستم شد و ما در سال ۹۴ تصمیم به کاهش ۱۳ درصدی پذیرش دانشجو گرفتیم.

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس گفت: در سال ۹۵ نیز پذیرش دوره های نیمه حضوری در دانشگاه به صفر رسید تا بتوانیم درباره آن تصمیم گیری صحیح انجام دهیم بنابراین پذیرش در دوره های شبانه را به دلیل اختلاف کم نمره با دوره های روزانه افزایش دادیم تا کیفیت آموزشی دچار آسیب نشود و درآمدزایی برای دانشگاه نیز صورت گیرد.

تعداد بازدید : 299

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید