ساخت اندام مصنوعی از طریق سیستم باد توسط محققان کشور

ساخت اندام مصنوعی از طریق سیستم باد توسط محققان کشور

محقق دانشگاه جامع علمی کاربردی موفق به ساخت دست و پای مصنوعی برای کمک به ناتوانان حرکتی از طریق سیستم باد شدند.

به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، لیلا رضایی محقق دانشگاه علمی کاربردی درخصوص جزئیات ساخت دست و پای مصنوعی از طریق سیستم پنوماتیک گفت: در حالیکه بقیه پاهای مصنوعی الکترونیکی هستند این پای مصنوعی به صورتی طراحی شده که توسط باد کنترل می‌شود و دارای برنامه‌ریزی برای انجام مکانیسم‌های حرکتی است.

وی با بیان اینکه پاهای مصنوعی برای کمک به افراد ناتوان و معلول مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: فرد ناتوان حرکتی از طریق این دستگاه حتی می‌تواند بدود.

این محقق تاکید کرد: این دستگاه برای نظامیان نیز کاربرد دارد به طوریکه اگر نظامیان بخواهند باری را حمل کنند می‌توانند از این پای مصنوعی استفاده کنند زیرا این پاها وزن بار را تحمل می‌کند و فشاری بر پای خود فرد نظامی وارد نمی‌شود.

رضایی با اشاره به ساخت دست مصنوعی نیز گفت: دست مصنوعی برای افراد ناتوان به صورتی عمل می‌کند که نزدیک میز سرویس غذای آنها قرار می‌گیرد و از طریق ریموت، غذا و نوشیدنی را در اختیار فرد ناتوان می‌گذارد.

وی افزود: دست مصنوعی می‌تواند به چند جهت بچرخد و برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در آینده به گونه‌ای ارتقا یابد که اطلاعات را از مغز بیمار دریافت کند.

این محقق با بیان اینکه دست مصنوعی در بیمارستان‌ها نیز کاربرد دارد، گفت: این دستگاه مشابه ایرانی ندارد و هنوز تجاری‌سازی نشده است.

تعداد بازدید : 339

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید