استارتاپ ویکند برای ایجاد کسب و کار جدید برگزار می شود

استارتاپ ویکند برای ایجاد کسب و کار جدید برگزار می شود

دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران رویداد استارتاپ ویکند را از امروز تا پانزدهم بهمن ماه برای صاحبان ایده برگزار می کند.

استارتاپ ویکند یک رویداد آموزشی- تجربی در سراسر دنیاست که در ۳ روز متوالی برگزار میشود. در این برنامه شرکت کنندگان پر انگیزه ای شامل صاحبان ایده های کسب و کار جدید، برنامه نویسان، مدیران تجاری، علاقمندان استارت آپ و کسب و کارهای نوپا، بازاریابان حرفه ای و طراحان گرافیک گرد هم می آیند تا در طی ۵۴ ساعت با تشکیل تیم به بررسی ایده ها و طراحی مدل کسب و کار خود بپردازند.

در راستای ترویج فرهنگ کارآفرینی در کشور  و حمایت از جوانان آینده ساز ایران اسلامی، دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران از تاریخ ۱۳ الی ۱۵ بهمن این رویداد را با شعار«کافی است شروع کنید ما ایده ها را تنها نمی گذاریم» برگزار  می کند.

هدف از برگـزاری چنیـن بـرنامه هایـی گسترش و تشویق روحیه کارآفرینی و تقویت اکوسیستم کارآفرینی از طریق آموزش علمی و عملی است تا جوانان کشور با شور و اشتیاق و اعتماد به نفس بیشتر، وارد فعالیت‌های کارآفرینی شوند و مطابق با اصول علمی کسب و کار خود را راه اندازی کنند.

در روز اول این رویداد به هر شرکت کننده ۶۰ ثانیه فرصت داده می شود که ایده نوآورانه خود را برای شروع یک کسب و کار جدید مطرح کند. با رای شرکت کنندگان، بهترین ایده ها انتخاب می شوند و تیم های مربوطه، توسط صاحبان ایده  منتخب، از  بین بقیه شرکت کنندگان تشکیل می شوند.(۱۰ تیم ۸ نفره)

در روز دوم استارتاپ ویکند، هر تیم سعی می کند ایده  منتخب را پخته تر کند و به مرحله اجرا برساند. قسمتی از تیم سعی می کند که مدل تجاری آن ایده را طراحی کرده و با صحبت با مشتریان بالقوه آن را اعتبارسنجی کند. قسمت دیگری از تیم سعی می کند که نمونه اولیه آن محصول یا کالا را برنامه ریزی کرده تا بتوانند آن را برای آزمایش به مشتریان بالقوه عرضه کنند.

در روز آخر، تیم ها در نهایت همکاری و رقابت سعی در اتمام کارهای لازم برای ارائه به هیئت داوران را دارند. این محصول می تواند نمونه ای از ایده یا طرح اجرایی کسب و کار باشد. حضور فعال بخش خصوصی و حامیان طرح های کسب و کاری در این بخش نقش موثر خواهد داشت.

تعداد بازدید : 350

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید