برنامه راهبردی 5ساله دانشگاه صنعتی شریف منتشر شد

برنامه راهبردی 5ساله دانشگاه صنعتی شریف منتشر شد

سند تحول دانشگاه صنعتی شریف با هدف تبیین اهداف و ماموریتها و ارائه راهبردهای تحول‏ ساز این دانشگاه تدوین و چاپ شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سند تحول دانشگاه شریف در دو جلد و با رویکرد دستیابی به اهداف سند چشم انداز 1404 جمهوری اسلامی ایران و برنامه پنج ساله دانشگاه پس از ماه ها تلاش و کوشش، تدوین و چاپ شد.

این سند دارای ویژگی‏های چون استفاده از مطالعات و تجربیات مدیران و صاحب‏نظران، توجه توأمان به رویکردهای مأموریت‏ گرایی و مزیت‏‏های رقابتی در تدوین راهبردها، عدم ورود به فرایند‏های جزئی اجرایی، توجه به نقاط اهرمی در ارائه راهبردها و تلاش برای گفتمان‏ سازی و ارائه الگو برای نظام آموزش عالی کشور است و تلاش شده حتی‏ الامکان مأموریت و راهبردهای دانشگاه مورد شرح و تبیین قرار گیرند.

جلد نخست این سند (به سوی چشم‌انداز 1404) در ساختاری هم‏ افزا با جلد دوم آن (برنامه راهبردی پنج‏ساله اول دانشگاه) تدوین شده است.

جلد اول سند، به سوی چشم‌انداز ناظر به افق بلندمدت (1404) و در پی تبیین افق‏های تحول‏آمیز دانشگاه است و علاوه بر کارکرد درون‏ دانشگاهی، دارای کارکرد برون‏دانشگاهی بوده و جهت‏ گیری‏های کلان دانشگاه را در عرصه‏ های مختلف مشخص می‏ سازد، در حالی‏که جلد دوم سند برنامه راهبردی دارای افق میان‏ مدت پنج‏ساله بوده و در پی ارائه راهبردها و اقدامات اجرایی مشخص برای برداشتن یکی از گام‏های دستیابی به این افق به شمار می آید.

تعداد بازدید : 634

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید