برگزیدگان گران‌ترین جایزه جهان معرفی شدند

برگزیدگان گران‌ترین جایزه جهان معرفی شدند

گران‌ترین جایزه علمی جهان به ارزش 36 میلیون دلار توسط مدیران غول‌های فناوری مانند فیس بوک، گوگل و ... اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، برگزاری جایزه علمی با نام Breakthrough Prizes از سال 2013 میلادی آغاز شده تا به برترین مطالعه و کشفیات در حوزه علم مبلغ 3 میلیون دلار اهدا کند. مبلغ هدیه این جایزه از هر جایزه علمی حتی نوبل نیز بیشتر است. این جایزه در مجموع به مبلغ 36 میلیون دلار بوده و به هر کشف یا طرح برتر مبلغ 3 میلیون دلار اختصاص می یابد. این جایزه علمی توسط مارک زاکربرگ(مدیر عامل فیس بوک)، سرگئی برین" (یکی از بنیانگذاران گوگل)، "یوری  و جولیا میلنر" (سرمایه‌گذاران روسی حوزه فناوری) و جک ما (مدیرعامل گروه علی بابا) "آنه وجیسکی" و ... اهدا می شود. این جایزه در سال جاری به بخش های فیزیک بنیادی، علم زندگی و ریاضی اهدا شد.

* برگزیدگان بخش ریاضی

"سیمون دونالدسون" از دانشگاه استونی بروک و برای تحقیق در رابطه منفولیدهای چهار بعدی، "ماکسیم ونت ‌سویچ" برگزیده تحقیقی درباره هندسه جبری و نظریه تغییر شکل، "جاکوب لوری" از دانشگاه هاروارد و مطالعه هندسه جبری مشتق، "ترنس تائو" از دانشگاه کالیفرنیا برای بررسی تصاعد توافقی، "ریچارد تیلور" برای تحقیق درباره نظریه اشکال اتومورفیک معرفی شدند.

* برگزیدگان فیزیک بنیادی

"سول پرلموتر"(دانشگاه کالیفرنیا) "برایان اشمیت" (دانشگاه ملی استرالیا)، "آدام رایس" (دانشگاه جان هاپکینز) منتخبان جایزه نوبل فیزیک سال 2011 میلادی بودند که با رصد انفجارهای ستاره‌ای خیلی دور، موجودی عجیب را در عالم شناسایی کردند که انبساط کنونی جهان را تسریع می‌کند و آن را انرژی تاریک نامیدند که بیش از 75% از عالم را تشکیل می دهد. این گروه سه نفره برای همین تحقیق موفق به دریافت گران ترین جایزه علمی شدند.

*برگزیده علم زندگی

الیم لوئیس بنابید" از دانشگاه ژوزف فوریه در گرونوبل (فرانسه) برای توسعه درمان جراحی برای بیماری پارکینسون برگزیده جایزه معتبر پزشکی لاسکر 2014 میلادی شد. این تحقیق به عنوان منتخب بخش علم زندگی گران ترین جایزه علمی جهان معرفی شد.

تعداد بازدید : 646

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید