برتری شریفی ها در مسابقات برنامه نویسی کامپیوتری

برتری شریفی ها در مسابقات برنامه نویسی کامپیوتری

شانزدهمین مسابقه منطقه‌ای برنامه نویسیacm غرب آسیا با برتری قاطع تیم‌های دانشگاه شریف و راه یابی دو تیم از دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران به سی و نهمین مسابقه جهانی برنامه نویسی acm پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسابقات acm که المپیاد برنامه نویسی کامپیوتر محسوب می‌شود حدود 38 سال قبل در آمریکا راه اندازی شد و سابقه برگزاری آن در ایران به شانزده سال قبل برمی‌گردد.
در این دوره از مسابقه دانشجویان می‌بایست در زمان تعیین شده‌ای به حدود 11 مساله الگوریتمی و ریاضی پاسخ داده و به صورت عملی، یک برنامه کامپیوتری نوشته و خروجی مناسبی تولید می‌کردند.در این میان و از بین 100 تیم شرکت کننده، پنج تیم برتر، همگی از دانشگاه صنعتی شریف بودند و یک تیم از دانشگاه تهران رتبه ششم را به خود اختصاص داد. اما با توجه به قانون این مسابقات باید 2 تیم از 2 دانشگاه مختلف معرفی شود، بر همین اساس تیم اول از دانشگاه شریف و تیم ششم از دانشگاه تهران به مسابقات جهانی معرفی می‌شوند.
همچنین دو تیم دیگر از دانشگاه شریف رتبه 9 و20 این دوره از مسابقات را به کسب کردند.

فتوحی رییس دانشگاه در حاشیه این مسابقه با ابراز خوشحالی از میزبانی دانشگاه شریف گفت: اکنون شاهد برگزاری شانزدهمین مسابقه منطقه‌ای برنامه نویسیacm غرب آسیا هستیم و خوشحالم که دانشگاه صنعتی شریف برای پانزدهمین بار توانسته است میزبان این مسابقات باشد.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری مسابقات مختلف دانشجویی افزود: دانشگاه صنعتی شریف از گذشته تلاش کرده است تا با برگزاری چنین مسابقاتی استعدادهای برتر کشور را در حوزه‌های مختلف شناسایی کند و امیدواریم که از این پس نیز در این راه چون گذشته پیشگام و موفق شویم.

فتوحی در خصوص حمایت از تیم‌های دانشجویی خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا دانشجویانمان با حضور در چنین مسابقاتی استعدادهای خود را شکوفا کنند و از طریق صنایع و حمایت‌های آنها این استعدادیابی ادامه پیدا کند.

به گزارش مهر؛ دو تیم راه یافته به سی و نهمین مسابقه‌ی جهانی acm، اردیبهشت‌ماه سال آینده راهی کشور مراکش خواهند شد تا با 120 تیم راه یافته به مرحله نهایی به رقابت پردازند.

تعداد بازدید : 606

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید