استاد دانشگاه تربیت مدرس در بین دانشمندان يك درصد ISI

 استاد دانشگاه تربیت مدرس در بین دانشمندان يك درصد ISI

عضو هيات علمي بخش شيمي دانشگاه تربیت مدرس به عنوان دانشمند يك درصد ISI رشته شيمي در ابعاد بين المللي معرفي شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالعلی علیزاده عضو هيات علمي بخش شيمي دانشگاه تربیت مدرس به عنوان دانشمند يك درصدISI  رشته شيمي در ابعاد بين المللي معرفي شد.

"سنتز ترکیبات آلی هتروسیکل به روش واکنش های چند جزئی در شرایط تک ظرفی" از زمینه های تحقیقاتی مورد علاقه دکتر علیزاده است. سنتز و شناسایی ساختار پروپلان های هتروسیکل از شاخص ترین فعاليت های تحقیقاتی وی می باشد که در جهان تعداد مقالات منتشر شده در این زمینه بسیار محدود و انگشت شمار است. نتیجه این تحقیقات در هشتمین سمینار بین المللی هتروسیکل در کشور گرجستان به زبان انگلیسی از سوی دکتر علیزاده ارائه شده و توجه بسیاری از محققان بین المللی را به خود جلب نموده است.

عليزاده با اشاره انتخاب خود به عنوان دانشمند يك درصدISI در رشته شيمي گفت: یک درصد به معنای این است که تعداد ارجاعات مقاله های فرد در یک بازه زمانی ده ساله فعالیت علمی، در بین کل محققان مرتب شده در دامنه یک صدم قرار گیرد و این موفقیت رصد شده و بر این اساس یک فرد به عنوان دانشمند برتر معرفی می شود.

وی افزود: تحقیق ابزار می خواهد و آزمایشگاه های ما نیاز به تجهیزات بهتری دارد و برخی از دستگاه های گران قیمت چند سال است که از کار افتاده و تمام گرانت اساتید صرف استفاده و بهره گیری از این تجهیزات در خارج از دانشگاه می شود، پژوهش ۲ بال دارد که یک بال آن آموزش و بال دیگر آن تجهیزات است و ما برای موفقیت در رقابت جهانی باید تجهیزات مناسب در اختیار داشته باشیم.

عضو هيات علمي بخش شيمي دانشگاه تربیت مدرس  اظهار داشت: دستگاه NMR ۵۰۰ MHz که برای شناسایی ساختار مولکول‌ها از آن استفاده می شود بسیار برای تحقیقات گروه ما حائز اهمیت است که متاسفانه این دستگاه طی سه سال گذشته دچار نقص شده و قابل استفاده نیست.

علیزاده با اشاره به قول مسئولان دانشگاه برای تشویق بیشتر بخش شیمی گفت: با توجه به موفقیت های بخش شیمی دانشگاه در عرصه های مختلف بین المللی و ملی قول پرداخت گرانت ویژه ای به اعضای هیات علمی بخش شیمی داده شد که متاسفانه تاکنون محقق نشده است، به علت ماهیت تحقیقات ما، کاربرد آنها در جامعه زمان بر است و با ایجاد ارتباط میان ما، داروسازان و بیوشیمیست ها می توانیم بهره برداری لازم را از تحقیقات خود داشته باشیم.

وی افزود: اگر بخش شیمی تاکنون وظایف خود را به خوبی انجام داده و موفقیت هایی را حاصل نموده است به دلیل تلاش شبانه روزی اعضای این گروه می باشد و اگر به آن توجه لازم صورت نگیرد، قطعا این روند صعودی با شیب منفی همراه خواهد بود و ما و دانشگاه در این زمینه مهم عقب نشینی خواهیم داشت.

تعداد بازدید : 543

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید