برنامه دانشگاه آزاد برای ۱۱ هزار آزمایشگاه/جذب هیات علمی استانی

برنامه دانشگاه آزاد برای ۱۱ هزار آزمایشگاه/جذب هیات علمی استانی

رئیس دانشگاه آزاد گفت: طرح ساها با ۱۱ هزار آزمایشگاه و کارگاه در کنار جذب اعضای هیات علمی مهمترین برنامه دانشگاه آزاد اسلامی در راستای توسعه علمی کشور است.

دکتر حمید میرزاده در هشتمین جلسه هیات امنای استان همدان گفت: طرح ساها یکی از بزرگترین طرح های دانشگاه آزاد اسلامی بوده و یک ثروت ملی و گنجینه علمی پژوهشی محسوب می شود.

میرزاده با اشاره به وجود ۲۶ هزار و ۸۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، افزود: بیش از ۳۴ درصد از این تعداد دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی است.

وی استان همدان را استان علم و دانش ایران دانست و خاطر نشان کرد: خوشبختانه دانشگاه آزاد استان همدان از نظر توسعه تحصیلات تکمیلی از اهداف برنامه ۱۴۰۴ جلوتر است.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه طرح ساها (سامانه آزمایشگاه های آزاد) و جذب هیات علمی تقویت شده، گفت:طرح جذب اعضای هیات علمی در استان ها باید به صورت جدی پیگیری شود چرا که توسعه تحصیلات تکمیلی به جذب اعضای هیات علمی بستگی دارد.

وی با بیان اینکه امکانات دانشگاه آزاد برای توسعه تحصیلات تکمیلی کافی است، تاکید کرد: بحث جذب هیات علمی باید جدی گرفته شود.

میرزاده با اشاره به طرح ساها گفت: طرح ساها یکی از بزرگترین طرح های دانشگاه آزاد است که یک ثروت ملی و گنجینه علمی پژوهشی محسوب می شود و باید در دستور کار واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرد.

وی افزود: ساها با ۱۱ هزار آزمایشگاه و کارگاه در کنار جذب اعضای هیات علمی مهمترین برنامه دانشگاه آزاد اسلامی در راستای توسعه علمی کشور است.

رئیس دانشگاه آزاد با تاکید بر سند علم و فناوری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و سهم ۵۰ درصدی تولید ناخالص ملی از طریق فعالیت های اقتصاد دانش بنیان گفت: برای رسیدن به این هدف ۱۰ سال بیشتر زمان نداریم و برنامه های زیادی برای اجرا باقی مانده است و در این راستا باید طرح توسعه شرکت های دانش بنیان، ساها و راه اندازی طرح شفا در استان ها جدی گرفته شود.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر دارای ۷۱ مرکز رشد، ۴۷۷ واحد فناور است که نیمی از آنها در دو سال گذشته تاسیس شده است.

میرزاده با اشاره به طرح تجمیع ۳ که در راستای کوتاه کردن فرایندها و کاهش بروکراسی است، از سال آینده در دانشگاه آزاد اسلامی اجرایی می شود، بیان کرد: تجمیع فرایندها، کاهش بروکراسی و کاهش فرایندهای آموزشی و کوتاهی پروسه های اداری و مالی از اهداف این طرح به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه بروکراسی در دانشگاه آزاد اسلامی زیاد است، گفت: استان ها که در راس اجرا قرار دارند باید با کمک ستاد مرکزی، طرح تجمیع ۳ را اجرا کند تا دانشگاه به دانشگاهی نوآور، فعال در اشتغالزایی و کارآفرینی، تبدیل علم به ثروت و توسعه تحصیلات تکمیلی پیش گام باشد.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه توسعه فرهنگی در اولویت دانشگاه قرار دارد، گفت: توسعه فرهنگی زمینه ساز توسعه در بخش های دیگر است، از واحد همدان درخواست دارم از بانوان فرهیخته دانشگاه در سمت های مدیریتی بیشتر استفاده کند و از مشارکت دانشجویان دختر استقبال شود زیرا بسیاری از آنها می توانند در بخش های مختلف کارآمد باشند.

تعداد بازدید : 563

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید