اشتراک ۶ هزار تجهیزات آزمایشگاهی/ عضویت ۳۴۰ آزمایشگاه در شبکه

اشتراک ۶ هزار تجهیزات آزمایشگاهی/ عضویت ۳۴۰ آزمایشگاه در شبکه

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری­ های راهبردی معاونت علمی از عضویت ۳۴۰ آزمایشگاه دولتی و خصوصی در شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی خبر داد.

رضا اسدی فرد در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی از تیرماه سال ۹۳ آغاز به کار کرده است، گفت: اکنون توانستیم بر اساس عملکرد آزمایشگاهها، آنها را رتبه بندی کنیم.

وی با بیان اینکه ۳۴۰ آزمایشگاه با تعداد ۶ هزار و ۲۸۲ تجهیز آزمایشگاهی در کشور وجود دارد، گفت: از این تعداد ۱۶۸ آزمایشگاه به صورت قطعی و ۹۶ آزمایشگاه به صورت آزمایشی عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی معاونت علمی هستند.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی با بیان اینکه ۷۶ آزمایشگاه هنوز عضو شبکه آزمایشگاهی نشده اند، بیان داشت: تعداد کل تجهیزات آزمایشگاهی که عضو شبکه راهبردی نشده اند برابر با ۸۹۰ تجهیز است.

به گفته مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در مجموع ۲ هزار و ۹۹ تجهیزات نیز به صورت آزمایشی عضو این شبکه هستند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۳ هزار و ۲۹۳ تجهیز آزمایشگاهی عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی معاونت علمی هستند.

اسدی فرد عنوان کرد: شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، مجموعه‌ای از آزمایشگاه‌های فعال در حوزه فناوری‌های راهبردی کشور است که برنامه تقویت و توسعه زیرساخت‌های خدمات مطلوب آزمایشگاهی را در این حوزه بر عهده دارد.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با اشاره به اهداف شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی گفت: «بهبود کیفی و افزایش کمی خدمات آزمایشگاهی در حوزه‌های فناوری راهبردی»، «تسهیل در دسترسی پژوهشگران و صنایع کشور به خدمات آزمایشگاهی» از جمله این اهداف است.

وی «جمع آوری اطلاعات جامع در مورد تعداد و نوع تجهیزات آزمایشگاهی و پراکندگی آن در سطح کشور با هدف نیازسنجی صحیح برای توسعه توان آزمایشگاهی کشور»، «ارتقا دانش فنی کارشناسان آزمایشگاه‌ها از طریق آموزش و به اشتراک‌گذاری تجارب»، « استانداردسازی فعالیت‌های آزمایشگاهی و ارائه خدمات با نتایج قابل اعتماد» و «کمک به تکمیل توانمندی‌های آزمایشگاهی مراکز عضو در راستای نیازهای کشور» را از دیگر اهداف این شبکه برشمرد.

تعداد بازدید : 328

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید